Iranian Agriculture News Agency

زنگ خاک در مدارس استان به صدا درآمد؛

تقدیر از حافظان خاک در استان آذربایجان شرقی

سرپرست مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت هفته خاک برنامه های مختلفی از قبیل غرس نهال، تقدیر از حافظان خاک، مسابقه نقاشی، برنامه های تلویزیونی و رادیویی با موضوع هفته خاک، به صدا درآمدن زنگ خاک در مدارس و ... با همکاری سایر ارگانها در سراسر استان برگزار شد.

 تقدیر از حافظان خاک در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند در مراسم گرامیداشت هفته خاک که در سالن جلسات این سازمان برگزار می شد، با تبریک روز جهانی خاک از تشکیل ستاد استانی هفته خاک و برگزاری۴ جلسه توسط این ستاد برای برگزاری هرچه باشکوه تر این هفته خبر داد و افزود: ۵ آذرماه جلسه وبیناری با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و برنامه های این هفته در جلسه مذکور مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام مکاتبات برای همکاری سایر‌ ارگانها و سازمانها در برگزاری هفته خاک گفت: شعار هفته جهانی خاک در این هفته بر سر برگ مکاتبات اداری استان درج شد و مکاتبه ای با ائمه جمعه انجام شد تا اهمیت خاک در خطبه های پیش از نماز عبادی - سیاسی جمعه مطرح شود که در برخی شهرستانهای استان در هفته قبل این مهم صورت گرفت و در مابقی شهرستانها نیز در پایان این هفته انجام خواهد شد.

جعفروند با اشاره به همکاری آموزش و پرورش استان در برگزاری هر چه باشکوهتر هفته خاک گفت: در این هفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در مدارس استان حاضر شدند و به تشریح اهمیت خاک برای دانش آموزان پرداختند و در برخی مدارس نیز زنگ خاک به صدا درآمد.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص غرس نهال در شهرستانهای بناب، جلفا، خداآفرین به مناسبت هفته خاک خبر داد.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان استان، برگزاری برنامه های تلویزیونی و رادیویی با موضوع هفته خاک با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، دادستان عمومی و انقلاب استان، اساتید دانشگاه و کارشناسان را از دیگر برنامه های برگزار شده در هفته خاک دانست.

جعفروند همچنین برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت این هفته در محورهای«خاک سالم، زندگی سالم»، «هر روز، روز جهانی خاک»، « زندگی سبز با محافظت از خاک»، « خاک، مادر زندگی، حیات و کشاورزی»، « تقویت خاک، تقویت امنیت غذایی» را از دیگر برنامه های این سازمان دانست و ادامه داد: آثار نفیسی از سراسر استان برای ما ارسال شده است که در پایان هفته این آثار داوری شده و جوایز نفیسی به برندگان اهدا می شود.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت آموزش و پرورش، از اهدای کارت همیار خاک به دانش آموزان استان خبر داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: دیدار مسئولان سازمان با خانواده شهید والامقام جواد شجاعی بناب و تقدیر از حافظان خاک از دیگر برنامه های اجرا شده سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته خاک است.

گفتنی است در پایان این مراسم  با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از حجت الاسلام والمسلمین صفرزاده ،  فروتن  ، شیرزاد به عنوان حافظان خاک در استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید