Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیته بهره وری کشاورزی کشور:

نرخ بهره وری بخش کشاورزی در کشور ۲ درصد رشد داشته است

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نرخ بهره‌وری بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور از یک سال گذشته تاکنون ۲ درصد رشد داشته است.

نرخ بهره وری بخش کشاورزی در کشور ۲ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مهرنوش میرزایی روز پنجشنبه در نشست با معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه استان قزوین در سالن جلسات باغستان با بیان این مطلب افزود: برنامه‌های ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی از سال ۱۴۰۰ تاکنون با انجام برنامه‌های کیفی و کیفی مسیر بسیار خوبی را سپری کرده و در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اولویت ما در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه دستیابی به توسعه پایدار بوده و باید بتوانیم از اقتصاد تک محصولی به سمت اقتصاد بدون نفت و مقابله جدی با تحریم‌های ظالمانه دست یابیم.

میرزایی تصریح کرد: سند ارتقا بهره وری در سال ۹۷ در هیات وزیران به تصویب رسید و نرخ رشد مثبت بهره وری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی در سال آینده است.

این مسئول تاکید کرد: ارتقای بهره وری بخش کشاورزی یک وظیفه تکلیفی بوده و بر اساس بند الف ماده ۵ قانون ششم توسعه تمام دستگاه‌های اجرایی کشور موظف شده‌اند بخشی از ارزش افزوده تولیدات خود را به برنامه های ارتقا بهره وری اختصاص دهند.

میرزایی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد منابع تولیدی و نهاده‌های ارزشمند ما در حوزه های مختلف بیهوده تلف شود و همه استان‌های کشور باید بر اساس سند ارتقا بهره وری کشاورزی با بکارگیری از ظرفیت‌های دانش بنیان و آموزش به بهره برداران مسائل و مشکلات را از میان بردارند.

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: ایجاد انگیزه در بهره برداران برای اجرایی ساختن و تحقق برنامه‌های بهره وری بسیار مهم بوده و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید