Iranian Agriculture News Agency

آثار برگزیده مسابقه نقاشی هفته خاک در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

آثار ارسالی به مسابقه نقاشی هفته خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی داوری شد و از بین 105 اثر ارسالی، 10 نقاشی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

آثار برگزیده مسابقه نقاشی هفته خاک در استان آذربایجان شرقی اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مدیریت آب و خاک و اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی خاک و گرامیداشت هفته خاک ، اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان رده سنی ۷ تا ۱۳ سال با محورهای «خاک سالم، زندگی سالم»، «هر روز، روز جهانی خاک»، « زندگی سبز با محافظت از خاک»، « خاک، مادر زندگی، حیات و کشاورزی»، « تقویت خاک، تقویت امنیت غذایی»کردند که 105 نقاشی به دبیرخانه این مسابقه ارسال گردید.

بر اساس رای هیات داوران این مسابقه 10 اثر ارسالی از طرف آقای حسین پرکاوش، آقای پرهام لطفی، آقای یاسین پرکاوش، آقای طاها افشانی، خانم گونش سربخش، خانم اسرا امیرمیدانی، خانم ثنا بیگ محمدی، آقای محمد امین قلی زاده، خانم نادیا قضاتی و خانم سلما محمدزاده به عنوان آثار برگزیده این مسابقه نقاشی انتخاب شدند.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه داوری این مسابقه، فرهگسازی در مدارس را یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از خاک دانست و افزود: کودکان امروز می توانند نقش تاثیرگذاری را در خانواده ایفا کنند بنابراین اگر بتوانیم به آنها آموزش بدهیم که برای ایجاد یک سانتیمتر خاک زراعی بین 200 تا 500 سال زمان نیاز است، آنها اجازه تغییر کاربری اراضی را به خانواده خود نخواهند داد.

قاسم جعفروند ادامه داد: آگاه سازی کودکان در مدارس روستایی می تواند بهترین راه حل برای ما باشد تا از مواردی مانند شخم زدن در راستای شیب که یکی از عوامل فرسایش خاک است، جلوگیری کنیم.

وحید کاظم زاده، مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ارسال 105 نقاشی به دبیرخانه این مسابقه، گفت: براساس نظر هیئت داوران 10 نقاشی به عنوان آثار برگزیده این مسابقه انتخاب شد که در مراسمی از برگزیدگان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجم ویدیو: 43.10M | مدت زمان ویدیو: 00:04:29
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید