Iranian Agriculture News Agency

گفتگوی اختصاصی ایانا با کارشناسان حوزه خاک:

روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود

معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود .

روش های سنتی و غرق آبی مزارع و باغات به فرسایش خاک منجر می شود

 صادق اسدزاده در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز جهانی خاک با حضور متولیان، سیاستگذاران و بهره برداران مرتبط با خاک در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی در ارتباط با اقدامات شاخصی که در حوزه حفاظت از خاک در استان صورت گرفته است گفت: استفاده و حفاظت از منابع باید عملیاتی باشد و فقط در بحث های تئوریک خلاصه نشود. کارهایی که در حوزه مدیریت آب و خاک انجام می شود شامل استفاده از سامانه های نوین آبیاری می شود که روش های سنتی و غرق آبی که به فرسایش خاک منجر می شد را مطرود می نماید. خوشبختانه حمایت های صورت گرفته و یارانه های اختصاص یافته نیزکشاورزان را به استفاده از سامانه های نوین آبیاری سوق می دهد. روش های آبیاری تحت فشار در حال حاضر آبیاری بارانی و قطره ای در باغات و مزارع است.

وی افزود: در بخش عمده ای از اراضی استان که بصورت کشت آبی می باشد سیستم های نوین آبیاری عملیاتی شده و در بخش های باقی مانده نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته و به بخش های مختلف ابلاغ شده است که در صورت درخواست هر یک از کشاورزان برای استفاده از این مزایا هیچ محدودیتی در مورد منابع و کمک های بلاعوض وجود ندارد و 85 درصد هزینه تجهیز مزارع و باغات تامین می شود.

حجم ویدیو: 16.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید