Iranian Agriculture News Agency

۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان چرداول به کشت گلرنگ اختصاص یافت

مدیر جهادکشاورزی چرداول گفت: در سال زراعی جاری حدود ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گلرنگ اختصاص یابد.

۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان چرداول به کشت گلرنگ اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، سهراب پسندیده از آغاز کشت گلرنگ در مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان چرداول خبر داد و اظهار داشت: دانه های روغنی خصوصاً گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیراشباع به منظور تغذیه انسانی و کنجاله آن در خوراک دام دربین محصولات زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همچنین طویل بودن ریشه و به تبع آن جذب حداکثری آب از بخشهای عمیق خاک به عنوان یک محصول مقاوم به کمبود آب نیز محسوب می شود.


وی ضمن اشاره به اینکه گلرنگ یکی از گزینه های مناسب برای قرار گرفتن در تناوب با غلات می باشد، درباره مقدار بذر مصرفی و شرایط کشت این محصول افزود: مقدار بذر مصرفی ۲۵ کیلوگرم در هکتار با استفاده از دستگاه عمیقکار است و در صورت دست پاش مقدار بذر بایستی افزایش یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چرداول گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گلرنگ اختصاص یابد.

پسندیده با بیان اینکه کاشت این محصول به اصلاح خاک کمک می کند، افزود: ترویج و کشت دانه های روغنی چون گلرنگ را به عنوان محصول تناوبی از اهداف طرح جهش تولید در دیم زارها عنوان نمود و میانگین برداشت گلرنگ در این طرح را حدود ۵۰۰ کیلو گرم در هکتار پیش بینی کرد.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید