Iranian Agriculture News Agency

تکمیل یک کانال آبرسان کشاورزی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: عملیات ساخت کانال آبرسان روستای هزار به طول 1155 متر به اتمام رسید و بهره برداری از آن آغاز شد.

تکمیل یک کانال آبرسان کشاورزی در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: برای ساخت کانال مذکور 11 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و خودیاری اهالی روستا صرف شده است.

او اظهار کرد: 350 متر از این کانال با اعتبار 3 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی و 800 متر کانال با اعتبار 8 میلیارد ریالی خودیاری مردمی تکمیل گردید.

وی تصریح کرد: این کانال ظرفیت انتقال 30 متر بر ثانیه آب را دارد و 60 نفر بهره بردار با 600 هکتار زمین زراعی و باغ از کانال آبیاری چشمه ملوسجان بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کانال احداث شده بتنی لاینینگ و ذوزنقه ای با مصالح سنگ و سیمان است، ابراز کرد: این طرح در بهبود وضعیت کشاورزی منطقه نقش مؤثری دارد.

به گفته او تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز کشاورزی، استفاده از روش های نوین در هدایت آب به مزرعه و افزایش راندمان انتقال آب، اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از مزایای احداث این کانال است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید