Iranian Agriculture News Agency

صبح امروز؛

مراسم روز جهانی خاک با شعار " خاک؛ سرآغاز غذا" برگزار شد

صبح امروز مراسم روز جهانی خاک با شعار " خاک؛ سرآغاز غذا" برگزار شد .

مراسم روز جهانی خاک با شعار " خاک؛ سرآغاز غذا" برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز مراسم روز جهانی خاک با شعار " خاک؛ سرآغاز غذا" با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سفرای برخی کشورها،  معاونین و مدیران ستادی  برگزار شد.

در این مراسم کامبیز بازرگان رئیس انجمن خاک ایران با تاکید بر اهمیت خاک در جهان، گفت: از چهار رکن امنیت غذایی " فراهمی"، " سلامت" و " پایداری" در خاک وجود دارد که شامل ۳ رکن از ۴ رکن امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: باید هر چه سریعتر برلی حفظ کاربری اراضی کشاورزی(کلاس ۱تا۴) چاره بیاندیشیم.

در ادامه این مراسم محمدی مدیرعامل "شرکت تعاونی تولید روستایی شباهنگ" با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی در حال حاضر ۳ هزار نفر عضو دارد، افزود: کشاورزان عضو این تعاونی را به حذف کودهای شیمیایی و استفاده از کود ارگانیک تشویق کرده‌ایم.

همچنین منوچهر گرجی استاد خاک شناسی  دانشگاه تهران نیز در این همایش بر اهمیت "مدیریت خاک" تاکید کرد و گفت: مدیریت خاک ۲۰ اقدام دارد که یکی از آن حفاظت از خاک است.

در این مراسم "زند" استاد حوزه امینت غذایی نیز تصریح کرد: فراهمی، دسترسی، سلامت، ثبات و پایداری غذا چهار رکن امنیت غذایی هستند.

به گفته وی، سند امنیت غذایی نوشته شده و در حال تصویب است.

همچنین انصاری بهره‌بردار موفق و مدیر عامل تعاونی پنبه کاران فارس با اشاره به تاثیر ماشینی شدن تولید در راستای به زراعی و کشاورزی حفاظتی، افزود: میزان بهره‌وری در این نوع کشت از خاک ورزی بیشتر است و مدیریت بهینه‌تری در کاشت، داشت و برداشت انجام می شود.

در پایان این مراسم از خادمان خاک و برگزیدگان جشنواره هنری خاک تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید