Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استانداری قزوین

انتقال آب الموت رود به استان قزوین را عملیاتی می کنیم

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با عملیاتی شدن انتقال آب الموت رود به استان نیازهای آبی مناطق مختلف از جمله طارم نیز تامین می شود.

انتقال آب الموت رود به استان قزوین را عملیاتی می کنیم

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، جشنواره زیتون طارم روز یکشنبه با حضور نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور، پیله فروش معاون اقتصادی استاندار، کاظمی فرماندار قزوین، افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین، علوی مدیر روابط عمومی وامور بین الملل سازمان فنی وحرفه ای کشور، قریب مدیرکل دفتر روستایی استانداری، دراز گیسو مدیر نیروگاه و جمعی از باغداران در منطقه نیروگاه بادی روستای سیاهپوش برگزار شد.

میثم پیله فروش در این جشنواره گفت: یکی از چالش های کشاورزان منطقه طارم سفلی موضوع تامین آب کشاورزی است و با کمک و پیگیری نمایندگان در سال قبل توانستیم تصمیمات خوبی را عملیاتی کنیم و ۵ میلیون مترمکعب آب به منطقه منتقل شد.

وی افزود: با کمک نمایندگان تاکنون ۷۰ درصد تعهدات انجام شده و تلاش می کنیم سهم آب بیشتری برای تامین نیاز کشاورزان را در استان محقق کنیم.

این مسئول یادآورشد: برای اولین بار شورای آب در استان تشکیل و خوشه زیتون عملیاتی شد که امیدواریم در این عرصه شاهد کارهای خوبی باشیم.

پیله فروش اظهارداشت: جشنواره زیتون فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های تولید زیتون استان است و می تواند به آشنایی تولیدکنندگان با یکدیگر کمک کرده و در عرصه مستقیم محصولات نیز موثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی خوشه صنعتی زیتون گفت: از توسعه خوشه زیتون حمایت می کنیم تا زمینه بازاریابی محصول، تقویت توانمندی ها، حذف واسطه ها و ارتقای مهارت تولیدکنندگان نیز مهیا شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: برای این که توسعه بازار زیتون محقق شود قرار نیست تولید در طارم و فروش در گیلان باشد لذا باید با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی بازارچه هایی برپا کنیم تا با رسیدن محصول از باغات به دست مصرف کنند زمینه سود اقتصادی بیشتر کشاورزان مهیا شود.

وی در خصوص انتقال آب الموت رود نیز اظهارداشت: مطالعه انتقال آب الموت و شاهرود به استان تصویب شده و توانسته ایم از ۲۵ میلیون مترمکعب درخواست اولیه حدود ۱۲ میلیون مترمکعب را محقق کنیم.

پیله فروش گفت: اجرای این طرح مهم محقق شدنی است ولی راهکار دارد و باید مصوبه هیئت وزیران در اختصاص ۲۵ میلیون مترمکعب را نیز پیگیری کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: سیاست دولت این است که وام های روستایی در جای خود هزینه شود و خوشبختانه وضعیت اعتباری نیز مناسب است لذا از روستائیان توانمندی که طرح و ایده دارند دعوت می کنیم طرح های خود را برای اشتغال ارائه کرده و از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

وی بیان کرد: منابع مالی خوبی داریم واشتغال آفرینان می توانند از تسهیلات 4 درصدی برای اجرای طرح های خود بهره مند شوند.

در ادامه برنامه های متنوع هنری و سرودهای محلی اجرا شد.

برپایی نمایشگاه از غذاهای محلی، صنایع دستی و فراورده های کشاورزی منطقه طارم سفلی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروگاه بادی سیاهپوش از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید