Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور

تشکل‌ها و سمن‌های زیتون در قزوین تقویت شوند

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد حوزه زیتون در بخش طارم سفلی قزوین با هدف توسعه تولیدات بخش کشاورزی باید بیش از گذشته تقویت شوند.

تشکل‌ها و سمن‌های زیتون در قزوین تقویت شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، صفدر نیازی شهرکی روز یکشنبه در جشنواره زیتون طارم سفلی واقع در روستای "سیاهپوش" افزود: توسعه باغات زیتون طارم با رشد خوبی همراه بوده و ظرفیت سنجی از نیروهای بومی منطقه برعهده همین تشکل‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 7 هزار هکتار زمین این منطقه به باغداران طارم تحویل شده و موجب برکات اقتصادی برای ساکنان این بخش بوده است.

نیازی شهرکی تاکید کرد: تمام سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش درآمد کشاورزان است و می‌خواهد عملکرد در واحد سطح را بالا ببرد، این مهم قطعا با حمایت و کمک خود باغداران طارم محقق خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: یکی از کارهای اولویت دار در منطقه طارم سفلی انجام کارهای آبخیزداری و پیگیری طرح‌های نوین آبیاری است که باید تسهیلات لازم در این رابطه جذب شود.

نیازی شهرکی با بیان اینکه مطالبه باغداران طارم برای بازارچه سنتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز بازارچه‌های حضوری به یک امر سنتی تبدیل شده و فروش آنلاین و اینترنتی پیشگام شده که باید به این سمت حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زیتون تنها محصولی بود که جز ۱۰ محصول استراتژیک کشور قرار گرفت و قطعا ایرادات هم وجود داشته که سال آینده رفع خواهد شد.

گفتنی است در پایان از تمبر جشنواره زیتون نیز رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید