Iranian Agriculture News Agency

ربانی:

توسعه بخش کشاورزی با ترسیم استعدادهای مناطق تحقق می‌یابد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی با نگاه تخصصی و ترسیم استعدادهای مناطق مختلف کشور محقق می‌شود.

توسعه بخش کشاورزی با ترسیم استعدادهای مناطق تحقق می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در نشست با رئیس سازمان و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در تهران، گفت: توسعه بخش کشاورزی با اتکا به خدا، تدوین و اجرای برنامه‌های مدون‌، با نگاه تخصصی و ترسیم استعدادهای مناطق محقق می‌شود.

وی مردم سیستان و بلوچستان را مردمی مهربان و دلداده به نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کرد و افزود: امیدواریم  با اجرای کامل طرح‌ها و برنامه‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین خدمت و تکریم به بهره‌برداران بخش کشاورزی که در جبهه تولید و تامین امنیت غذایی مشغول فعالیت هستند، خواستار شد.

وی تاکید کرد: خدمات کارشناسی همکاران مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی که این خدمات را برای ارتقای تولید به کشاورزان جهت ارائه می‌کنند را در سرلوحه کار مدیریت سازمان قرار دهید.

ظرفیت‌های خاص سیستان و بلوچستان در زیربخش‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقلیمی چهار فصل استان و ظرفیت‌های خاص منطقه در زیربخش‌های کشاورزی گفت: طرح‌های بزرگی در زیربخش‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان با مشارکت بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در دست اجراست.

سید محمدرضا سیدحسینی، طرح خودکفایی استان به تولید گوشت مرغ، خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازارپسند، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر، توسعه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی‌، توسعه باغات میوه‌های گرمسیری و توسعه کشت‌های قراردادی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخلات و توسعه مزارع پرورش میگو را از شاخص‌ترین طرح‌های در دست اجرای بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید