Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری ۱۱۶ درصد افزایش یافت

پرداخت تسهیلات این بانک در زیر بخش‌های کشاورزی از ابتدای سالجاری تا پایان آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

پرداخت تسهیلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری ۱۱۶ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت تسهیلات این بانک در زیر بخش‌های کشاورزی از ابتدای سالجاری تا پایان آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

هوشنگ طاهری میرقائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ۲۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۰ هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شده بود.

وی، با اشاره به پرداخت چهار هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تصریح کرد: این تسهیلات به ۳۱۱ طرح پرداخت شده و این بانک استان از نظر درصد جذب اعتبار رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال به ۷۶ طرح به منظور ایجاد و توسعه ۲۹ هکتار گلخانه جدید در سالجاری را از دیگر اقدامات بانک کشاورزی استان برشمرد و گفت: این بانک در خصوص میزان پرداخت تسهیلات این بخش نیز در رتبه‌بندی کشور از استان‌های برتر اعلام شد.

طاهری خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۳ طرح پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه ، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه و دامدار کارت یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و سایر تسهیلات از جمله کشاورز کارت، بهسازی مسکن روستایی، حمایت از عشایر و مکانیزاسیون کشاورزی نیز ۱۰ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری به متقاضیان پرداخت شده است.

طاهری همچنین به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در حمایت از کشاورزان و دامداران بیمه‌گذار خسارت‌دیده اشاره کرد و افزود : صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی منتهی به مهر ماه ۱۴۰۱ مبلغ یک هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال غرامت در زیر بخش‌های محصولات زراعی، باغی، دام، طیور،آبزیان و ابنیه پرداخت کرده و بررسی پرونده سایر بیمه‌گذاران و پرداخت غرامت‌ها همچنان ادامه دارد.

قابل ذکر است: یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید