Iranian Agriculture News Agency

بازدید بازرس کل استان قزوین از بزرگترین واحد تولید کمپوست قارچ کشور

بازرس کل استان قزوین روز چهارشنبه از بزرگترین واحد تولید کمپوست قارچ کشور واقع در در شهرستان آبیک بازدید کرد.

بازدید بازرس کل استان قزوین از بزرگترین واحد تولید کمپوست قارچ کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این بازدید که صبح امروز در مجموعه کشت و صنعت قارچ رامند مجار صورت گرفت، سعید اقبالی بازرس کل، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی و مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک حضور داشتند.

این مجموعه به مساحت ۲۸ هکتار در سال ۹۰ راه‌اندازی شده است و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان قادر است که سالانه ۱۶۰ هزار تن کمپوست تولید کند.

مجموعه رامند مجار بزرگترین و مدرن ترین و با کیفیت ترین تولید کننده کمپوست در خاورمیانه است که بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم داشته و حدود ۹ هزار تولیدکننده قارچ در کشور از این واحد خدمات می‌گیرند.

گفتنی است این واحد از لحاظ زیست محیطی یکی از مهم ترین کارخانجاتی است که به محیط زیست کمک می‌کند، این مهم با مصرف بیش از ۴۰ هزار تن کود مرغی و بیش از ۶۰ هزار تن کلش به عنوان یکی از علل از بین بردن بیماریهای مرغی محقق شده است.

مهدی رجبی مدیرعامل این مجموعه که ریاست انجمن قارچ و کمپوست کشور را نیز بر عهده دارد، اظهار داشت: قزوین در تولید کمپوست رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۲ درصد کمپوست کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید