Iranian Agriculture News Agency

با هدف اجرای برنامه‌های الگوی کشت؛

سطح زیر کشت نخود پایه بلند در استان قزوین افزایش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارقام نخود پایه بلند با هدف اجرای برنامه‌های الگوی کشت در این استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی سطح زیر کشت همراه شده است.

سطح زیر کشت نخود پایه بلند در استان قزوین افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: بذر این ارقام نخود شامل منصور و عادل است که ۶ تن به استان قزوین تحویل شده و در سطح ۶۰ هکتار از مزارع دیم استان کشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان این ارقام در سال گذشته سه تن در سطح ۳۰ هکتار کشت شده بود که اکنون در کشت پاییزه این رقم با رشد دو برابری همراه شده است.

جلیلوند در خصوص مزایای توسعه کشت نخود پایه بلند، گفت: این رقم با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین قابلیت برداشت مکانیزه را دارد که به مراتب هزینه تولید را برای کشاورز کاهش می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون محصول نخود در چهار هزار هکتار از مزارع استان قزوین کشت شده که میزان ارقام پایه بلند در آن با توجه به مزایای اقتصادی و تولیدی در مسیر توسعه است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه خودکفایی تولید بذرهای گواهی شده نخود به عنوان یک ضرورت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید