Iranian Agriculture News Agency

مسئولین فنی بهداشتی پایگاهی مطمئن برای دامپزشکی

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی باید بعنوان پایگاهی مطمئن برای دامپزشکی در کشتارگاههای طیور استان باشند.

مسئولین فنی بهداشتی پایگاهی مطمئن برای دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، جلسه توجیهی آموزشی نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای طیور با حضور مدیرکل، معاون سلامت،رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان ، مدیریت کشتارگاههای طیور و مسئولین فنی بهداشتی برگزار شد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به عملکرد کشتارگاههای طیور استان در طی چند سال اخیر گفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه به فرآورده های خام دامی همچنین گوشت طیور باید تمامی کشتارگاههای طیور همراه با استانداردها و پروتکل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به به روز رسانی خطوط کشتار خود اقدام نمایند و به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

مصطفی کنار کوهی با اشاره به اینکه تمدید پروانه های کشتارگاههای طیور نیازمند رعایت آیتم های بهداشتی این اداره کل است افزود: باید حذف روزمرگی در این امر از بین برود که این امر باعث افرایش سطح آگاهی مسئولین فنی- بهداشتی مستقر در کشتارگاهها می شود.

وی نقش ناظرین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاههای طیور را تامین گوشت استحصالی با بالاترین کیفیت بیان  و اضافه کرد: مسئولین فنی- بهداشتی پایگاه های اصلی دامپزشکی استان در این واحدهای تولیدی هستند.

کنار کوهی در خصوص صادرات گوشت مرغ استحصالی تولیدی در کشتارگاه های طیور خوزستان تصریح نمود: انجام این امر مستلزم کسب ممیزهایی این اداره کل و سازمان دامپزشکی کشور است که با به روز رسانی در سیستم کشتارگاه های طیور به تحقق می رسد.

در ادامه معاون سلامت دامپزشکی استان با بیان این که در خصوص وجود نقص بهداشتی در کشتارگاه ها اداره کل با هیچ کس مسامحه ای وجود ندارد اظهار داشت: در کشتارگاه ها دو دسته نقص بحرانی و جزئی وجود دارد که در صورت بروز نقص بحرانی کشتارگاه فوراً تعطیل می شود.

رضا اسدی با اشاره به این که مسئولین فنی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه ها باید با ضوابط و دستور العمل های به روز سازمان دامپزشکی کشور آشنایی داشته باشند بیان کرد: این امر مستلزم حضور تمامی مسئولین فنی بهداشتی در دوره های آموزشی در حال اجرا در دامپزشکی استان است.

وی با یاد آوری این که در خصوص بهداشت و سلامت هیچ گونه سازشی صورت نمی پذیرد چرا که باید جوابگوی سلامت بهداشت جامعه انسانی باشیم گفت: اگر مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاه های طیور نمیتوانند در این امر مهم ما را یاری نماید این اداره کل نسبت به استقرار مسئولین فنی بهداشتی توانمند اقدام می کند.

در ادامه این جلسه مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور استان نسبت به بیان دیدگاه های خود پرداختند و همگی متعهد شدند که ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی را در خصوص کشتارگاه طیور و تولیدات آن رعایت کنید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید