Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

تولید 9 درصد گوشت قرمز مازندران در ساری

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: دامداران ساروی با تولید 6 هزار تن گوشت قرمز، 9 درصد گوشت قرمز مازندران را تولید می کنند.

تولید 9 درصد گوشت قرمز مازندران در ساری
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری اظهار کرد: شهرستان ساری با تولید 6 هزار و و 419 کیلوگرم گوشت قرمز، 9 درصد تولید گوشت قرمز استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در میان انواع مواد مغذی که برای رفع نیازهای انسان به مصرف می‌رسد اعم از پروتئین‌ها، کربوهیدرات ها، چربی ها و ویتامین ها، تأمین نیازهای پروتئین از منابع دامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: تولید گوشت قرمز علاوه بر تامین نیازهای مهم غذایی برای انسان‌ از جمله پروتئین، نقش ویژه تری در رشد صنعت کشاورزی و دامپروری دارد، موضوعی که در صورت مدیریت درست می‌تواند به رشد اقتصادی کشور و اشتغال زایی نیز کمک شایانی کند. 

وی با تاکید بر اینکه اهمیت این موضوع سبب شده تا به حرفه ای از دامداری (پرواربندی دام) که به تولید این محصول می پردازد، توجه ویژه شود، گفت: 229 واحد پرواربندی دام سبک و سنگین در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید