Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید در واحد سطح از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان شیلات ایران است

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان شیلات است.

افزایش تولید در واحد سطح از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان شیلات ایران است
به گزارش ایانا  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین حسینی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبزی‌پروری شهرستان شازند افزود: از طرحی در این شهرستان بازدید شد که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین زنجیره تولید از تکثیر، پرورش، صنایع تبدیلی و بازار در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن زنجیره تولید، صنایع تبدیلی و بازار کار مناسب در راستای سیاست‌های این سازمان برای افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح است.

رییس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: برای تولید ۲۰۰ تن ماهی در شرایط عادی ۲۰۰ متر مکعب آب لازم است اما در این واحد با ۱۶ لیتر ۲۰۰ تن ماهی تولید می‌شود که در جای خود که کار مهمی است.

حسینی گفت: با توجه به تنش آبی در کشور و بهره‌وری بهینه از آب، حمایت از این واحد تولیدی به عنوان یک کار الگویی، ترویجی و دانش‌بنیان در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار دارد.

وی افزایش تولید در واحد سطح را شاخصه مهم ارزان‌سازی عنوان کرد و افزود: در این واحد عرضه مستقیم آبزیان نیز انجام می‌شود و این مهم به عنوان یک الگو باید به کل کشور تسری پیدا کند.

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: مسایلی در حوزه تسهیلات وجود دارد که مقرر شد با پیگیری نهادهای استانی بهره‌برداری از این طرح به زودی آغاز و با بالا بردن بهره‌وری، زمینه افزایش ۳۰ درصدی تولید در حوزه آبزی‌پروری در کشور حاصل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید