Iranian Agriculture News Agency

احیای سازمان پنبه در دست پیگیری است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: احیای سازمان پنبه و دانه‌های روغنی در دست پیگیری است و مسوولان دولت سیزدهم در این‌باره اهتمام دارند.

احیای سازمان پنبه در دست پیگیری است
به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، علیرضا مهاجر روز شنبه در حاشیه جلسه طرح "اصلاح الگوی کشت" در بجنورد اظهار داشت: عده‌ای با رویکرد آسیب به صنعت نساجی داخل کشور دست به انحلال سازمان پنبه و دانه‌های روغنی زدند و صنعت نساجی با مشکل اساسی روبه رو شد ولی زمان احیای این سازمان فرا رسیده است.

وی با بیان این که خودکفایی در تولید پنبه مورد توجه دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته میزان سطح زیر کشت پنبه در کشور ۱۷ درصد و میزان تولید این محصول ۲۵ درصد افزایش یافت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: ایران در گذشته‌های دور صادر کننده پنبه بود اما اکنون سطح کشت کاهش یافته و ایران وارد کننده این محصول شده است.

وی بیان کرد: صنعت نساجی و تولید پنبه شامل پنج حلقه تولید پنبه، نخ، نساجی‌ها و پوشاک است و مدیریت تنها ۲ حلقه آن در دست وزارت جهاد کشاورزی است و مابقی باید با کمک نهادهای مختلف ساماندهی شود.

مهاجر با بیان اینکه گروهی از تاجران با واردات بسیار در صنعت پوشاک و نساجی در روند پنج حلقه اخلال ایجاد می‌کنند، گفت: امسال به اندازه ۲ سال نخ وارد شد، در این شرایط تمایلی برای خرید نخ‌های داخل وجود ندارد و در فعالیت این چرخه اخلال ایجاد می شود.

یکپارچه‌سازی زمین نیازمند حمایت نهادها

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود درباره طرح اصلاح الگوی کشت کشاورزی گفت: الگوی کشت دیر ابلاغ شد اما امید می‌رود تا برنامه‌های خوبی در این طرح اجرایی شود.

مهاجر درباره رویکردهای اقتصادی طرح الگوی کشت گفت: سامان دادن به صادرات و واردات محصولات کشاورزی در این طرح به خوبی برنامه‌ریزی شده است.

وی درباره یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی نیز گفت: خرده‌مالکی از اساسی‌ترین مشکلات بخش کشاورزی است و الزامات جلوگیری از این پدیده در قانون دیده نشده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: علما و روحانیون باید در این زمینه همراه دولت باشند و کشاورزان را مجاب به اجرا طرح‌های جهاد کشاورزی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید