Iranian Agriculture News Agency

تولید ۶۵ هزار تن انار در لرستان/۷۰ درصد محصول صادر می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان از تولید ۶۵ هزار تن انار در لرستان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد ایمن محصول تولیدی محصول صادر می‌شود.

تولید ۶۵ هزار تن انار در لرستان/۷۰ درصد محصول صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، سیدعماد شاهرخی در جشنواره انار که در کوهدشت برگزار شد، رسالت جهاد کشاورزی را افزایش ضریب دانش فنی در بخش کشاورزی و برندسازی و صادرات محصولات دانست و افزود: با ترویج دانش فنی به باغات و مزارع و استفاده از تجربیات و علم اساتید، محققان و کارشناسان مراکز رکوردهای تولید را افزایش و ارتقا خواهیم داد.

وی با اشاره به ظرفیت سیاب بعنوان متمرکزترین انارستان در کشور اظهار کرد: با برند سازی، بالا بردن ظرفیت سردخانه‌ها و جلوگیری از خام فروشی به اقتصاد باغداران و تولیدکنندگان استان کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول به تولید ۶۵ هزار تن انار در استان اشاره کرد و گفت: منطقه سیاب به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و خاک مرغوب سالانه ۴۰ هزار تن از این میزان را تولید می‌کند که

شاهرخی در بحث مبارزه با کرم گلوگاه جهت کنترل بیماری‌ها و آفات عنوان کرد: در سال گذشته با آزادسازی زنبور تریکوگراما از رشد بیماری‌ها و آفات جلوگیری و یک محصول کاملا ارگانیک و بدون استفاده از سموم در این منطقه تولید کردیم.

همچنین وی ادامه داد: متأسفانه سالانه میزان ۵ هزار تن از تولید انار این منطقه دچار آفتاب سوختگی می‌شوند که با نصب سایبان‌ها می‌توان از این زیان جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: با ترویج ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار و کاشت انجیر استهبان و پسته و دیگر گونه‌ها تولیدکنندگان هم استانی را به سمت تولید اقتصادی سوق خواهیم داد.

شاهرخی در پایان به تناوب در زراعت به عنوان یکی از نکات و اصول‌های مهم کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توسعه کشت دانه‌های روغنی، علاوه بر بی‌نیازی کشور به واردات این محصول، به اقتصاد کشاورز و تناوب زراعت کمک می نماییم که خوشبختانه در استان میزان کشت دانه‌های روغنی نسبت به سال گذشته به میزان ۴ برابر یعنی بالغ بر ۸ هکتار رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید