Iranian Agriculture News Agency

خوزستان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: پایش مستمر زیستگاه های پرندگان آزاد پرواز در تالاب ها و آبگیرهای استان ادامه دارد.

خوزستان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان  با بیان اینکه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست در حال رصد و پایش تالاب و آبگیرهای استان هستیم اظهار داشت: با توجه به اولویت پیشگیری از شیوع بیماری رصد، پایش و بازدید‌های مشترک میدانی از مناطق حفاظت شده و تالاب‌های استان به صورت منظم و مستمر در حال انجام می باشد تا از بروز احتمالی بیماری در حیات وحش جلوگیری به عمل آید.

مصطفی کنارکوهی با بیان اینکه با آغاز سرما احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ممکن است رخ دهد اظهار کرد: به بهره برداران طیور، عشایر و روستاییان و شهرنشینان توصیه می‌شود هر گونه تلفات ناگهانی در طیور بومی، صنعتی و وحشی را به ادارات دامپزشکی در شهرستان‌ها گزارش کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری مهم و خطرناک می‌تواند اقتصاد کشاورزی و دامپروری را تحت شعاع قرار دهد آمادگی کامل تیم‌های واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه‌های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل دامپزشکی ضرورت دارد.

کنار کوهی به راه های انتقال و شیوع این بیماری نیز اشاره و اظهار کرد: تماس با طیور، پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده و تجهیزات از راه های انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید