Iranian Agriculture News Agency

کشف سم و کود غیر مجاز از یک فروشگاه در قیروکارزین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: از یک فروشگاه متخلف در این شهرستان قریب به صد کیلوگرم سم و کود تقلبی و تاریخ گذشته کشف، ضبط و به انبار حفظ نباتات منتقل شد.

کشف سم و کود غیر مجاز از یک فروشگاه در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حیدری با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات و تاکید بر ضرورت رصد و پایش فروشگاه های عرضه ی نهاده های کشاورزی تصریح کرد: متخلفین پس از تشکیل پرونده ی مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهاده های مذکور شامل سموم بنومیل، دیمتوات و مانکوزب و انواع کود مایع می شود، اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه را 106 میلیون و 600 هزار ریال برآورد می کنند.

حیدری با اشاره به اینکه بار‌ها به اطلاع کشاورزان عزیز رسانده شده که حتماً نهاده‌های شیمیایی مورد نیاز خود را از کارگزاری‌ها و فروشندگی‌های دارای مجوز تهیه کنند، ابراز کرد: مصرف این قبیل نهاده های تقلبی یا تاریخ گذشته علاوه بر هدر روی منابع مالی کشاورزی و بی اثر ماندن اقدامات مدیریتی در باغ یا مزرعه، موجب تهدید سلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و آلودگی های زیست محیطی می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: روند پایش فروشگاه های عرضه ی نهاده های کشاورزی در این شهرستان به طور مستمر و با قوت و با حضور اعضای تیم بازرسی متشکل از جهاد کشاورزی، پلیس اماکن، نظام مهندسی، صمت و اصناف پیگیری و انجام می شود.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید