Iranian Agriculture News Agency

کاشت بیش از 25 هزار هکتار گندم در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: پیش بینی می شود بالغ بر۲۵هزار هکتار گندم در این شهرستان کشت شود که از این میزان ۱۹ هزار هکتار به کشت آبی و ۶ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص می یابد.

کاشت بیش از 25 هزار هکتار گندم در اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار با بیان اینکه کشت گندم در شهرستان اقلید از نیمه ی مهر ماه تا اواسط آذر ماه ادامه دارد، تصریح کرد: بالغ بر دو هزار تن بذر گندم اصلاح شده توسط اتحادیه های تعاونی تولید و روستایی شهرستان به عنوان تولیدکننده های بذور گواهی شده در حال توزیع بین کشاورزان شهرستان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ارقام گندم مورد استفاده در شهرستان اقلید شامل رقم های پیشگام، میهن و آذر ۲ است. با توجه به اهمیت نظارت بر واحدهای تولید بذور، کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی بر این واحد ها نظارت دارند.

وی به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان اقلید نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با با حمایت هایی که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه تامین ادوات، اعتبارات و بخشی از نهاده ها صورت می گیرد تولید در مزارع دیم شهرستان افزایش یابد.

او ابراز کرد: با توجه به ارائه نهاده های کشاورزی از طریق صدور حواله الکترونیکی، کشاورزان باید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت کنند. با توجه به احتمال بروز عوامل خسارت زا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید