Iranian Agriculture News Agency

یک مقام مسئول خبر داد:

انباشت کود در انبار های شرکت های خدمات حمایتی کشور

مشاور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در امور حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه گفت: مهم ترین گپ موجود در اکثر استان های کشور انباشت بالای کود های شیمیایی در انبار های شرکت خدمات حمایتی است که به انبار کارگزاری ها حمل نشده است.

انباشت کود در انبار های شرکت های خدمات حمایتی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد اخیانی در سومین نشست ستاد زراعت این استان با تاکید بر اینکه کود های خریداری شده باید در کارگزاری‌ها باشد، تصریح کرد: متاسفانه به دلایل کمبود منابع مالی و مزیت قیمتی که کود ها داشته اند، کارگزاری ها زیاد کود را خریداری نکرده اند.

او با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و تعاملات موثر انجام شده با سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: امیدواریم این مسئله در استان فارس با تدابیر اتخاذ شده به زودی رفع شود.

وی با اشاره به تلاش هایی که از نظر علمی در بخش های تحقیقاتی و اجرایی استان فارس برای ترویج مصرف کلرور پتاسیم در مزارع شتوی شده است، ابراز کرد: برای عملی شدن این امر قطعا سختی هایی پیش روی بوده است؛ این وضعیت برای تغییر فرهنگ همیشه وجود دارد.

به گفته ی او؛ کود کلرور پتاسیم را به عنوان یک مزیت مصرف می‌کنیم، تهیه آن راحت‌تر است و قیمت جهانی پایین‌تری دارد. نتایج مصرف این کود در استان فارس با دیگر استان های کشور انطباق دارد. کلرور پتاسیم قابلیت مصرف سرک داشته و برای مصرف آن در مزارع استان فارس دغدغه ای وجود ندارد. می توانیم در سرک های مختلف مصرف کنیم.

اخیانی به موضوع طرح جهش تولید در دیم زار ها نیز پرداخت و بیان کرد: در مورد دیم زارها من خواهشم این است که حتما طبق دستورالعمل رفتار شود، 80 درصد ازت، زمان کاشت در دیمزارها مصرف شود، جواب خیلی خوبی از این قضیه در کل کشور گرفتیم.

مشاور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: تلاش شود کود های فسفره، ازته و پتاسه 100 درصد توسط دستگاه کودکار زیر بستر قرار داده شود. استفاده از آبیاری نواری برای مناطقی که بارندگی کم است و از کودکار بهره گرفته شده نتایج خوبی به دنبال دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید