Iranian Agriculture News Agency

۴۳۱۳ متقاضی مشاغل خانگی در بخش کشاورزی مجوز گرفتند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۴ هزار و ۳۱۳ فقره پروانه مشاغل خانگی در بخش کشاورزی صادر شده است.

۴۳۱۳ متقاضی مشاغل خانگی در بخش کشاورزی مجوز گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر، گفت: کشاورز برای تولید خوب و ساخت‌وساز نیاز به پروانه دارد که صدور پروانه‌های تولیدات کشاورزی در سه نوع انجام می‌شود که شامل پروانه کسب از سمت اتاق اصناف کشاورزی، پروانه واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۴ هزار و ۳۱۳ فقره پروانه مشاغل خانگی در بخش کشاورزی، ۱۷ فقره جواز تاسیس و ۹ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش گلخانه و در حوزه دام، طیور و شیلات نیز ۴ هزار و ۲۵۰ جواز تاسیس و ۲ هزار پروانه بهره‌برداری صادر شده که این آمار نشان‌دهنده این است که حدود ۵۰ درصد جواز تأسیس‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بالغ بر ۱۰ هزار درخواست دریافت پروانه داشتیم و صدور پروانه کسب در کشاورزی محدودیتی ندارد، ادامه داد: هرکس که بتواند شرایط و ضوابط را رعایت و از حرائم حراست کند و بتواند خدمات مورد نیازش را تأمین کند پروانه کسب دریافت می‌کند که رعایت این موارد توسط کارشناسان در سامانه «پنجره» بررسی می‌شود.

برزگر بیان داشت: واحدهایی که مجوز تاسیس دارند در قالب بخش‌های مختلف برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند که سال گذشته ۴۳۰ میلیارد تومان جذب منابع انجام شده است که ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش مشاغل خانگی و ۲۳۰ میلیارد تومان نیز به صورت دامدار کارت و سرمایه‌ در گردش  توزیع شد.

وی در پایان گفت: تا کنون بیش از ۴ هزار و ۷۴۱ طرح، از تسهیلات حوزه منابع تکلیفی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید