Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بسیج

بسیج، نماد شکوه و نشان افتخار انقلاب و آشناترین واژه قاموس فداکاری و ایثار است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهاد کشاورزی به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج با صدور بیانیه ای تاکید نمود: بسیج، نماد شکوه و نشان افتخار انقلاب و آشناترین واژه قاموس فداکاری و ایثار است.

بسیج، نماد شکوه و نشان افتخار انقلاب و آشناترین واژه قاموس فداکاری و ایثار است

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهاد کشاورزی به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج با صدور بیانیه ای تاکید نمود: بسیج، نماد شکوه و نشان افتخار انقلاب و آشناترین واژه قاموس فداکاری و ایثار است که به دست مسیحایی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بر تارک عزّت این سرزمین درخشید

 متن کامل بیانیه اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  به شرح ذیل است:

پنجم آذر ماه یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود.

بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس آن نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده وحوادث سالهای بعد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است. امروز بسیج دیوار مستحکمی در مقابله با نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران بوده و در این نبرد خطیر همواره بسیج و بسیجیان جان بر کف، خوش درخشیده‌  و انقلاب را بیمه نموده است.

بسیج، نماد شکوه و نشان افتخار انقلاب و آشناترین واژه قاموس فداکاری و ایثار است که به دست مسیحایی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بر تارک عزّت این سرزمین درخشید. هماره این یادگار بزرگ یادآور رشادت‌ها و جان‌نثاری‌های یگانه مردانی است که در هشت سال دفاع مقدس و صیانت از امنیت و ولایت، هستی خویش را به راه خدا اهدا نمودند تا نام ایران و بیرق اسلام بر فراز جهان زنده و در اهتزاز باشد.

فرا رسیدن 5 آذر و سالروز تشکیل نهاد مردمی بسیج فرصت مناسبی برای گرامیداشت فداکاری ها و رشادتهای پرافتخار نیروهای جان برکفی است که همواره نقش پشتیبان، مدافع و محافظ کشور را در مواقع بحران و مخاطره آمیز ایفا نموده اند. این نهاد بر خواسته از عمق جامعه که به امر و فرمان مستقیم بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و بنابر درایت و پیش بینی های ایشان در ارتباط با نیازهای آینده و مشکلات پیش رو شکل گرفت علاوه بر اینکه محلی برای آموزش و سازماندهی افراد مسلح برای دفاع از امنیت کشور بوده و این وظیفه را به نحوی احسن و ماندگار در سالهای دفاع مقدس ایفا نموده است به کانونی برای برقراری نظم عمومی نیز تبدیل شده است. از سوی دیگر بسیج در کنار فعالیتهای موثر در جهت تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و اعتقادی و فضایل اخلاقی جامعه هر موقع که شرایط ایجاب کرده و بحران خاصی در جامعه رخ نموده برای یاری و همراهی مردم در کنار ایشان قرار گرفته است.

حقیقت این است که بسیج همواره همانند قلعه مستحکمی به گستره تمامی کشور ظاهر شده و حفظ امنیت، رونق معیشت، تحکیم فرهنگ و فضیلت،آبادانی و رشد و شکوه و عظمت مادی و معنوی جامعه را بر خود واجب دانسته است و بسیجیان به عنوان رهروان این مکتب، با کنارگذاردن اغراض شخصی، به خدا و منافع خلق خدا اندیشیده، اقتدار و امنیت جامعه را نه در سایه قدرتهای بیگانه، بلکه از رهگذر اتکا به توانایی های خویش جست و جو می‌کنند. از این رو بسیج در جامعه اسلامی ایران امروز علاوه بر اینکه نمود یک نهاد سیاسی، نظامی و اجتماعی است، نمایانگر یک طرز تفکر، فرهنگ ناب و الگویی از مکتب رهایی بخش اسلام است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن بسیجی ایران اسلامی و استان ولایتمدار آذربایجان شرقی و شهدای جهادگر بسیجی به ویژه شهدای حوادث اخیر کشور بدست اغتشاشگران مزدور و سفاک همچون شهید جهادگر بسیجی حسین اجاقی؛ هفته بسیج را به تمام بسیجیان جهادگر به ویژه کشاورزان بسیجی آذربایجان شرقی که در دوران دفاع مقدس براستی تجلی اعزام های بزرگ بسیجیان به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند، تبریک می گویم و از آستان خداوند سبحان، برای همه این عزیزان جان برکف، عافیت، عزت روزافزون و اقتدار و سربلندی مسئلت دارم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید