Iranian Agriculture News Agency

بسیج در خدمت کشاورزان، دامداران و عشایر کشور است

فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیج وزارت جهاد کشاورزی در راستای شعار هفته بسیج امسال با عنوان "بسیج، امنیت غذایی و اقتدار ملی"، آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان، دامداران و عشایر برای تحقق امنیت غذایی پایدار در کشور است.

بسیج در خدمت کشاورزان، دامداران و عشایر کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا، مهرداد پاکار مشاور وزیر و فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج، با بیان این که مقام معظم رهبری بسیج را نیروی کارآمد کشور در همه میدان‌ها خوانده‌اند، گفت: بسیج نیروی کارآمد کشور در همه حوزه‌ها است و هر جایی به بسیجیان نیاز باشد، آنان برای فداکاری و عمل حضور دارند.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، گفت: با آغاز هفته بسیج و با نگاه برای احیای جهاد سازندگی در بخش کشاورزی، امسال رسیدگی همه‌جانبه به مناطق محروم کشور در دستور کار است که این اقدامات از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان آغاز و ماشین‌آلات جهاد سازندگی برای انجام کارهای عمرانی برای کشاورزان، دامداران و عشایر به این استان‌ها اعزام می‌شود.

فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی دسترسی روستاییان و عشایر به راه‌های مواصلاتی برای جابجایی را از نیازهای ضروری آنان برشمرد و گفت: بنا است با همکاری بسیج، راه‌های مواصلاتی و جاده‌ بین مزارع بهبود و اصلاح شود تا کشاورزان بتوانند با سهولت بیشتری محصولات خود را به بازار برسانند.

وی افزود: در رزمایش کمک مومنانه، بسیج با تامین جهیزیه به کشاورزان و دامداران خدمت‌رسانی می‌کند، همچنین با پرداخت بدهی توسط نیروهای جهادی، کشاورزان که به خاطر مبالغ کم در زندان هستند، آزاد می‌شوند.

مشاور وزیر با بیان این که رزمایش سلامت همزمان با هفته بسیج آغاز می‌شود، گفت: از دیگر فعالیت‌های ما رسیدگی به بهداشت و سلامت روستاییان است و در این راستا برنامه‌های پیشگیری و غربالگری در سطح وسیع و درمان بیماران توسط پزشکان بسیجی متخصص در مناطق محروم انجام می‌شود.

پاکار کمک به احیای قنوات، حضور فعال در جهاد ترویج، تهیه بسته‌های معیشتی برای محرومان، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، احداث سکو برای سیاه‌چادر عشایر و ... را از جمله اقدامات بسیج عنوان کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج با سپاه برای حضور بسیج در عرصه سازندگی برای توسعه روستایی، آبخیزداری و لایروبی قنوات منعقد شده است. همچنین برای ایجاد اشتغال با کمیته امداد همکاری داریم.

به گفته وی، از دیگر اقدامات در هفته بسیج، برپایی میز خدمت در نماز جمعه سراسر کشور در ۴ آذر است که در آن مسوولان سازمانی و بسیج استان‌ها پاسخگوی مردم خواهند بود.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: مرکز بسیج وزارتخانه با ایجاد شبکه ۹ هزار و ۵۰۰ نفری در همه مناطق کشور اقدامات نظارتی بر بازار محصولات کشاورزی کشور دارد.

بسیج در حوزه نظارتی بخش کشاورزی فعال و اثرگذار است

در ادامه این نشست، معاون منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی، با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان و تلاشگران جهادی گفت: بسیج وزارت جهاد کشاورزی در حوزه‌های عملکردی و نظارتی بخش کشاورزی حضور فعال و اثرگذار دارد.

هوشنگ محمدی ابراز امیدواری کرد؛ همه در کنار هم بتوانیم سنگر تولید و امنیت غذایی را با حمایت، هدایت و راهبری وزیر جهاد کشاورزی به سرمنزل مقصود برسانیم.

بسیج، تشکل همه مردم است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست، بسیج را تشکل همه مردم دانست و گفت: بسیج به قشر خاصی تعلق ندارد و مردمی که پای انقلاب و ایران ایستاده‌اند، همه بسیجی‌اند.

علیرضا رضازاده افزود: بسیج از ابتکارات حضرت امام (ره) بود که جای بحث و بررسی در خصوص آن در مبانی علم و سیاست خالی است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم روحیه جهادی اوایل انقلاب را در وزارت جهاد کشاورزی احیا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید