Iranian Agriculture News Agency

آقامیری خبر داد:

عاری بودن از بیماری آنفلوآنزا؛ انگیزه کشورها برای واردات محصولات طیور ایرانی

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: عاری بودن از بیماری آنفلوآنزا انگیزه کشورها برای واردات محصولات طیور ایرانی است.

عاری بودن از بیماری آنفلوآنزا؛ انگیزه کشورها برای واردات محصولات طیور ایرانی

به گزارش خبرنگار ایانا؛ سید محمد آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کشور  امروز  در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته  در جمع خبرنگاران از لغو ممنوعیت صادرات طیور ایران خبر داد و گفت: همه کشورهای همسایه ما درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان هستند و با رصد و پایش  انجام شده تا این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری ها با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشورمان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کویت در نامه‌ای به گمرک این کشور اعلام کرده که با توجه به اینکه ایران عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، مجاز به واردات محصولات طیوری است.

به گفته معاون وزیر، کشورهایی که نیاز به محصولات طیوری دارند واردات این نوع محصولات به کشورشان را آزاد کرده اند، کویت نیز نخستین کشوری است که واردات محصولات طیور ایرانی را به کشورش آزاد کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون صادرات مرغ و تخم مرغ، جوجه یک روزه، پولت و تخم مرغ نطفه‌دار به کویت آزاد شده است، گفت: همچنین به ۷۴ کشور جهان به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردیم که حاضریم در همه حوزه های دامپزشکی با آنها همکاری کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه کشور حدود ۳۰ کیلوگرم است، افزود: به‌تازگی پس از ۶ سال صادرات محصولات طیوری به عراق آزاد شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید