Iranian Agriculture News Agency

سعیدی:

باید فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم.

باید  فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: دولت سیزدهم تحولی در حوزه تولید محصولات استراتژیک رقم‌زده و امیدواریم این اتفاق خوب حوزه کشاورزی به حوزه شیلات نیز سرایت کند.

وی ادامه داد: 5800 کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد نباید نگرانی ازنظر امنیت غذایی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به توسعه صنعت آبزی‌پروری و حوزه صید و صیادی اشاره کرد و افزود: مصرف سرانه ماهی و میگو در دنیا 25 کیلوگرم در سال است و این در حالی است که مصرف سرانه این محصولات در کشورمان 13 کیلوگرم است.

وی یادآور شد: سال 2014 نقطه عطف در تولید محصولات شیلاتی بوده به‌طوری‌که میزان تولید آبزی از صید و صیادی بیشتر شد.

سعیدی گفت: در زمان ریاست ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با پیگیرهای بسیار حق السهم کشور ایران در کنوانسیون تن ماهیان اقیانوس هند  (IOTC/CTOI) پرداخت شد و سهم ما از این منبع لایتناهی بیشتر شده است.

وی با تأکید بر کاهش بروکراسی‌های در بخش‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی، افزود: باید  فرآیند تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را تقویت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید