Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان طرح الگوی کشت مورد حمایت قرار می گیرند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طرح الگوی کشت به شهرستان‌ها ابلاغ شده و سیاست جهاد کشاورزی ارایه تسهیلات و حمایت از کشاورزانی است که الگوی کشت را رعایت می‌کنند.

کشاورزان طرح الگوی کشت مورد حمایت قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین برگزار شده بود، افزود: در این راستا درسال زراعی جاری سطح زیر کشت محصولات دیم در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ هزار هکتار افزایش داشته است.

به گفته وی این میزان افزایش سطح زیر کشت با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام محقق شده که امیدواریم با افزایش بارندگی بتوانیم تولید بیشتری را شاهد باشیم.

افلاطونی در ادامه بیان داشت: طرح بارکددار شدن کیسه های آرد که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، در دستور کار قرار دارد و قرار شده تا یک هفته آینده فرآیند کار کارشناسی این موضوع به اتمام برسد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به بارکددار شدن کیسه‌های آرد و جابه‌جایی این کیسه‌ها توسط تعاون روستایی، قطعا در آینده نزدیک توزیع خارج از شبکه و میزان قاچاق در استان به صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه زیتون به عنوان کالای اساسی انتخاب شد و سبب شده تا خرید آن و فرآوری این محصول در دستور کار باشد.

افلاطونی بیان کرد: ذخایر گوشت مرغ و قرمز تا مازاد مصرف در استان قزوین ذخیره سازی شده و به تمامی فروشگاه‌ها ، مراکز نظامی و بیمارستان‌ها اعلام کردیم که اگر نیاز داشته باشند می‌توانند از این ذخایر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل زنجیره تولید از صفر تا صد، تحول عظیمی در حوزه تولید دام و طیور استان اتفاق می‌افتد، تا جایی که طرح مرغ سایز و سامانه فروش این محصول نیز به خوبی در زنجیره تولید برنامه ریزی شده است.

افلاطونی در پایان ضمن موفقیت آمیز بودن نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها یادآور شد: در بازرسی میدان با توجه به کمبود نیرو و بکارگیری از کارکنان اداری لازم است حمایت‌های مادی و سخت افزاری در این رابطه تامین شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید