Iranian Agriculture News Agency

جهش تولید در دیم زار های مرودشت اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای اولین بار در این شهرستان طرح جهش تولید در دیم زاها در سطح 19 هزار هکتار از اراضی دیم هدف گذاری و به مرحله اجرا رسیده است.

جهش تولید در دیم زار های مرودشت اجرایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با اشاره به اینکه طرح کشت کاملا دیم  در اراضی زیر دست سد درودزن و اراضی حاشیه رودخانه کر مد نظر است، تصریح کرد: به همین منظور کشت گندم، جو، کاملینا، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان دارویی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزانی که متقاضی کشت در اراضی دیم هستند می بایست با مراجعه به جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات در سامانه ی جهش تولید در دیم زارها، برای دریافت بذر مورد نیاز خود اقدام کنند، افزود: عاملین توزیع نهاده در بخش حومه و درودزن در حال توزیع بذور گندم دیم هستند.

او با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند حمایت های دولتی است، اظهار کرد: تخصیص دو کیسه اوره با نرخ دولتی، کمک هزینه 50 هزار تومانی بیمه  به ازای هر هکتار، اختصاص رایگان چهار لیتر کود مایع روی و فسفات به ازای هر تن بذر و اختصاص تسهیلات 100 میلیون تومانی خرید ادوات از جمله سم پاش، ادوات کشت مستقیم و... از تسهیلات دولت برای اجرای این طرح است.

به گفته وی؛ تامین امنیت غذایی، توسعه اشتغال در دیم زارها، استفاده از ظرفیت اراضی کم بازده در حوزه زیر دست سد درودزن و اراضی حاشیه رودخانه کر، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی از اهداف اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید