Iranian Agriculture News Agency

150 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت کلزا رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز سطحی برابر با سال گذشته یعنی ۱۵۰ هکتار زیر کشت کلزا رفته است و به طور معمول از هر هکتار ۴ تن کلزا برداشت می‌شود

150 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت کلزا رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، سیروس بیک‌بکان در خصوص کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز سطحی برابر با سال گذشته یعنی ۱۵۰ هکتار زیر کشت کلزا رفته و به طور معمول در هر هکتار ۴ تن کلزا برداشت می‌شود اما امسال سعی می‌کنیم وضعیت کشت از نظر کیفی ارتقا یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت کلزا اواخر تیرماه انجام می‌شود، افزود: در سال جاری کشت کلزا در برابر سرما مقاوم و در زمان مناسبی انجام می‌شود تا نیاز کشت دانه‌های روغنی کشور رفع شود. 

وی ادامه داد: کشت کلزا در همه شهرستان‌های استان پراکنده شده، بجز در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا که کشت «گل جالیز» کشت کلزا را محدود کرده است. 

بیک‌بکان توضیح داد: در الگوی کشت پاییزه سال جاری برای استان یک‌هزار هکتار کشت کلزا در نظر گرفته شده است، که برای تشویق کشاورزان به این کشت به ازای هر هکتار ۱۰۰ کیلو کود فسفات، ۱۰۰ کیلو کود پتاسه، ۲۵۰ کیلو کود اوره در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت و کشاورزان تنها ۳۰ درصد بهای کود را واریز می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی سال آینده ۲۲ هزار تومان اعلام شده، گفت: در خرید تضمینی کلزا به ازای هر تن، ۲ میلیون تومان بابت کمک هزینه کشت و خرید کود به حساب کشاورزان واریز می‌شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید