Iranian Agriculture News Agency

احداث کشتارگاه در خوزستان با توجه به پراکنش جمعیت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید متناسب با پراکنش جمعیتی استان کشتارگاه وجود داشته باشد.

احداث کشتارگاه در خوزستان با توجه به پراکنش جمعیت

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رییس سازمان در جلسه ای با حضور معاون، مدیران و کارکنان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: معیشت برخی از خانوارهای روستایی به تولیدات دامی آنها وابسته می باشد بنابراین علاوه بر پروژه های بزرگ باید پروژه های کوچک نیز مورد توجه واقع شوند.

سیدرحمت ا... پریچهر به ورود بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش دامی نیز تاکید و اضافه کرد: برخی از محصولات دامی استان با توجه به اهمیتی که دارند هنوز برندسازی نشده اند که باید این مسئله نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

وی تصریح نمود: باید متناسب با پراکنش جمعیتی استان کشتارگاه وجود داشته باشد.

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان اظهار داشت:۶ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۶۶ واحد دامی در استان وجود دارد و تولید گوشت قرمز در سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۰ تن گوشت قرمز بوده است.

عبدالامیر نیرومند افزود: ۱۹ مجتمع دامپروری با ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ رأس در استان وجود دارد همچنین ۳ واحد با ظرفیت ۱۰ هزار و ۷۰ رأس آماده واگذاری می باشد.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی و ۲۴ هزار و ۵۱۱ واحد سنتی دامپروری نیز  در استان مشغول فعالیت می باشند

 نیرومند تصریح نمود: ۳ واحد مرغ مادر، ۸۶۲ واحد مرغداری گوشتی و ۱۴ واحد مرغداری تخمگذار همچنین ۱۳۶ واحد سایر ماکیان در استان وجود دارد

وی با بیان اینکه ۲۰ واحد بزرگ صنعتی ظرفیت سرمایه گذاری کلان واحدهای دامی در استان را دارا هستند اذعان داشت: ۴ واحد از این ۲۰ واحد به بهره برداری رسیده اند.

نیرومند افزود: ۳ هزار و ۸۰۲ زنبورستان  با ۴۴۰ هزار کندوی مدرن در استان وجود دارد و ۴ هزار و ۳۶۹ زنبوردار در این زمینه فعالیت می کنند

مدیر طیور سازمان نیز با بیان اینکه ۲۰ میلیون قطعه جهت توسعه و افزایش ظرفیت در بخش طیور استان وجود دارد بیان کرد:  میزان تولید گوشت مرغ از ۵۶ میلیون قطعه در سال ۹۹ به ۶۰ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

آصفی افزود: ۳ واحد مرغ تخمگذاری در حال احداث در استان وجود دارد که ۲ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید