Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پروانه واحد تولیدی مغایر با بخش کشاورزی ابطال شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پروانه واحد تولیدی که مغایر با بخش کشاورزی فعالیت می‌کند باید شناسایی و ابطال شود.

پروانه واحد تولیدی مغایر با بخش کشاورزی ابطال شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور رجب رحمانی رییس مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، افزود: واحد تولیدی که از سازمان جهاد کشاورزی پروانه گرفته اما در حوزه کشاورزی فعالیت ندارد، راکد و تعطیل تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: ابطال این پروانه‌ها با هدف جلوگیری از سوء استفاده برخی بهره برداران و متقاضیان مجوز پروانه بهره‌برداری در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد تا تولیدکنندگان واقعی به عرصه وارد شوند.

افلاطونی در ادامه بر حمایت از تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: دستاورد تولیدکنندگان بخش کشاورزی همیشه در مقابل حوزه‌های دیگر مغفول مانده است .

افلاطونی تصریح کرد: در خصوص جبران خسارت انگور و کشمش نیازمند پیگیری در سطح کلان کشوری هستیم، امروز تمام مقدمات لازم در حوزه شهرستانی انجام شده و برای وزارتخانه ارسال شده که باید پیگیری آن از سوی نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان برای ما بسیار مهم است، چراکه با وجود این منطقه تحول عظیمی در حوزه سورت و بسته بندی محصولات و همچنین شهرک گلخانه نودهک رقم می‌خورد.

افلاطونی تاکید کرد: عصر کشاورزی سنتی به پایان رسیده و گفتمان امروز تولید بر پایه دانش بنیان است، بر همین اساس به ۱۷ عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ماموریت داریم که روی این موضوع متمرکز شوند.

وی به اطلاعات سامانه پهنه بندی اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی یک موضوع بسیار مهم بوده و نباید به تاخیر بیافتد، تمامی مدیران جهاد کشاورزی و روسای مراکز جهاد کشاورزی باید بر این موضوع اهتمام داشته و بر کار کارشناسان متولی نظارت کنند.

افلاطونی همچنین گفت: برای برون سپاری امورات در مراکز جهاد کشاورزی به بخش خصوصی مدیر پروژه تعیین کردیم تا بیشتر کارهای ثبت و اپراتوری به مراکز غیر دولتی سپرده شود و کارشناسان به با فراغت بیشتری به بازدید و نظارت در عرصه بپردازند.

مقام ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روسای مراکز و مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید برای ارباب رجوع زمان بگذارند و آن‌ها را راهنمایی و اقناع کنند، چراکه ما وکیل مدافع کشاورزان در برابر سایر دستگاه‌ها هستیم و مکلف هستیم پیگیر امورات بخش کشاورزی باشیم.

افلاطونی خاطرنشان کرد:  شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و رفع تداخل اراضی اولویت نخست جهاد کشاورزی است و بر اساس تاکید وزیر جهاد کشاورزی باید با اهتمام دنبال شود.

وی یادآور شد: طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب و خاک بسیار مهم بوده و باید هرچه سریع تر از اعتبارات مصوب شده در سفر رییس جمهوری به استان قزوین تکمیل و راه‌اندازی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید