Iranian Agriculture News Agency

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه

وزیر جهاد کشاورزی با رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و هیات همراه در این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه

وزیر جهاد کشاورزی با رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و هیات همراه در این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با "سرگی کاترین" رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه بر رفع موانع و مشکلات در صادرات تاکید کرد وگفت: در حوزه بهداشتی و قرنطینه‌ای بستر نسبت به قبل برای جهش صادرات آماده‌تر شده است.

 وی افزود: بحث‌های تعرفه‌ای و عوارض شناور نیز باید موردتوجه قرار گیرد و کاهش تعرفه‌ها برای کشورمان مدنظر طرف روسی قرار داشته باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه لجستیک و تبادلات بانکی نیز باید مشکلات و مسائل مرتبط بین دو کشور رفع شود، تصریح کرد: ایران می‌تواند در بحث‌های سوآپ گندم به‌عنوان هاب غلات در منطقه عمل کند و ظرفیت برای این موضوع وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اولویت واردات گوشت گرم گوسفند به کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر در این زمینه قیمت مناسبی وجود داشته باشد می‌توانیم توافقات لازم در این زمینه را انجام دهیم و واردات از روسیه رو جایگزین برزیل کنیم.

به گفته ساداتی نژاد، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از بستر کریدور شمال- جنوب برای سوآپ در فروش محصولات روسیه کمک کنند.

 وی بابیان اینکه واردات لجستیکی گوشت به ایران می‌تواند صادرات سبزی و صیفی را به روسیه در برداشته باشد، یادآور شد: حدود ۳ میلیون تن مرغ در کشورمان تولید میشود اما در طول سال نیز در برخی از مواقع نیاز به واردات این محصول وجود دارد و توافقاتی نیز برای تولید واردات گوشت مرغ می‌تواند بین دو کشور انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید برنج توسط روسیه نیز اشاره کرد و گفت: جنوب کشور روسیه آب و هوایی مشابه شمال کشورمان (حاشیه دریای خزر) دارد و می‌تواند تولید برنج را انجام می‌دهد؛ این تولید با توجه به آب هوای مشابه با ذائقه کشورمان متناسب خواهد بود؛ کشورمان سالانه 1 میلیون تن برنج  وارد میکند.

 وی با اشاره به اینکه در روسیه سالانه 1.6 میلیارد شاخه گل مصرف می‌شود، گفت: حدود نیم میلیارد دلار واردات به روسیه برای گل شاخه بریده است و کشورمان برای این مهم ظرفیت خوبی دارد و دو کشور می‌تواند در این زمینه همکاری کند.

نگرش و رویکرد انعطاف‌پذیرتر برای رفع مسائل و مشکلات ایران و روسیه

"سرگی کاترین" رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور، گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در کشور را باید بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

 وی ادامه داد: هدف ما کمک به ارتقاء سطح اقتصادی بین تجار دو کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه به اهمیت حوزه لجستیکی و تسویه‌های مالی دو کشور اشاره کرد و گفت: با ارز ملی تسویه‌حساب‌ها شروع‌شده اما هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر نگرش و رویکرد انعطاف‌پذیرتر برای رفع مسائل و مشکلات وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید