Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی:

بازرگانی محصولات کشاورزی جز اولویت‌های سازمان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ما ورود به بازرگانی محصولات کشاورزی را از زمان اجرایی شدن قانون انتزاع جز اولویت هایمان تعریف می‌کنیم.

بازرگانی محصولات کشاورزی جز اولویت‌های سازمان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه بررسی وضعیت صادرات محصولات کشاورزی افزود: نظارت و بازرسی واحدهای تولیدی بازرگانی نقش مستقیمی در تولید محصولات کشاورزی دارد چرا که اگر تولید کننده احساس کند تولیداتش با قیمت مناسب در بازار عرضه و به فروش خواهد رفت طبیعتا در راستای افزایش تولید، عملکرد در واحد سطح و حجم هر چقدر تلاش لازم باشد انجام خواهم داد و از خدمات فنی نیز استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت بازرگانی داخلی و خارجی محصولات کشاورزی بیان کرد: اگر جهاد کشاورزی به این مقوله ورود پیدا نمی کرد تولید ناکارآمد می شد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: عمده صادرات محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی سیب، محصولات گلخانه ای، لبنیات، محصولات دامی و خشکبار است.  

فتحی با بیان اینکه تولیدات استان‌های دیگر در کارخانجات آذربایجان شرقی فرآوری می‌شود گفت: به طور مثال خرما و کشمشی که ما از استان صادر می‌کنیم فقط تولید استان ما نیست و از استان‌های دیگر هم این محصولات وارد شده و در کارخانجات آذربایجان شرقی فرآوری می‌شود.

وی افزود: عمده صادرات استان آذربایجان شرقی در محصولات باغی سیب است بطوریکه اگر 800 هزار تن میزان تولید سیب را در نظر بگیریم 350 هزار تن محصول سیب قابلیت صادراتی دارد.

فتحی به لزوم تبدیل واحدهای تولیدی کوچک و سنتی به واحدهای بزرگ تاکید کرد و ادامه داد: با بزرگ شدن واحدهای تولیدی، ما به سمت اقتصادی شدن تولید حرکت می کنیم به طور مثال در مورد گاوداری‌ها، فعالیت گاوداری صنعتی باعث می شود تا هم محصولی با کیفیت و با بار میکروبی پایین تولید شود و هم هزینه ها سرشکن شوند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید