Iranian Agriculture News Agency

عاون مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

قزوین جزو استان های پیشرو در تولید محصولات علوفه ای است

معاون مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین جزو استانهای پیشرو در در تولید انواع محصولات علوفه ای در سطح کشور است.

قزوین جزو استان های پیشرو در تولید محصولات علوفه ای است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن بهنیا در حاشیه بازدید از مرکز جهاد کشاورزی  اقبال لاهوری و مزارع مراکز تحت پوشش بشاریات و قشلاق که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی ومدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب افزود: تولید علوفه های کم آب بر از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است و جهت دهی کشت محصولات زراعی بایستی به این سمت باشد.

وی اظهار  داشت: برنامه ریزی جهت افزایش تولید علوفه همراه با معرفی گیاهان علوفه ای جدید از محورهای مهم و مورد تاکید این وزارت در برنامه الگوی کشت ابلاغی  است .

بهنیا با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد استان در تولید انواع محصولات علوفه ای گفت: استان قزوین سالانه با بیش از دو میلیون تن تولید انواع علوفه جزو استان های برتر در تولید این گروه از محصولات اساسی در کشور می باشد که از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذرت و مابقی سایر محصولات علوفه ای را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در برنامه الگوی کشت ابلاغی به استان مقرر است نسبت به توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر جهت حفظ پایداری تولید و بهره‌وری از منابع تولید اقدام شود.

گفتنی است؛ این بازدید با هدف بررسی برنامه توسعه کشت گیاهان علوفه ای و پیشرفت فیزیکی پروژه خود اتکایی گندم و طرح جهش تولید در دیمزارها از مزارع مراکز تحت پوشش بشاریات و قشلاق شامل انواع علوفه های پاییزه تریتیکاله، نخود علوفه‌ای، خلر و ماشک و چغندرعلوفه ای و همچنین مزارع مقایسه ارقام  و طرح‌های  مختلف تغذیه ای و بررسی طرح های تغذیه ای و تراکم های گوناگون کشت گندم وجو  انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید