Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

رفع تداخلات بیش از ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : بیش از ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشا‌ورزی در استان تاکنون رفع تداخل شده است .

رفع تداخلات بیش از ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مجتبی قلنجی در گردهمایی  آموزشی بررسی مسائل و مشکلات اجرای رفع تداخلات  اراضی کشاورزی ناشی از اجرای قوانین موازی که با حضور مدیران جهاد کشاورزی ، روسای امور اراضی و منابع طبیعی  شهرستانهای جنوب و مرکز استان در  سالن همایش شهید پناهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد ، اظهارکرد:  تاکنون تعداد ۷۴۶ پلاک به مساحت ۹۲۰ هزار و ۷۶۶ هکتار رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است که از نظر تعداد پلاک بررسی شده، استان رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

قلنجی تصریح کرد: از نظر مساحت اراضی غیر ملی تثبیت شده در پلاک های دارای رای کمیسیون رفع تداخلات در سطح ۳۶۷ هزار و ۵۳۴ هکتار در ردیف استان چهارم کشور قرار داریم .

این مسول خاطر نشان کرد:  تاکنون از مجموع یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان ، در حدود ۳۵ درصد اراضی رفع تداخل شده است و شهرستان های میاندوآب، ارومیه و پیرانشهر به ترتیب بیشترین آمار بررسی از نظر تعداد پلاک مطروحه در کمیسیون رفع تداخلات را دارند .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: شهرستانهای ماکو، شوط، چایپاره و نقده از نظر عملکرد رفع تداخلات سطح اراضی غیر ملی نسبت به اراضی کشاورزی به ترتیب جزو شهرستانهای پیشرو در استان هستند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا می‌شود، اضافه کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را که از مطالبات کشاورزان از دولت است را فراهم می‌آورد.

قلنجی ادامه داد: این موضوع به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و به کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران منجر می‌شود.

لازم به ذکر است که برای رفع دعاوی بین مردم و ادارات دولتی، در سال ۱۳۹۴ قانون رفع تداخلات اراضی ابلاغ شد و برآن اساس کمیسیونی در استان‌ها به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و سایر اعضا تشکیل می شود  و مقرر شده که مجموعه جهاد کشاورزی به همراه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دعاوی را حل و فصل کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید