Iranian Agriculture News Agency

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت های مردمی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و حمایت آن با ارایه تسهیلات

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و حمایت آن با ارایه تسهیلات لازم است.

استفاده از ظرفیت های مردمی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و حمایت آن با ارایه  تسهیلات

به گزارش خبرنگار ایانا، آیت الله حسینی بوشهری،  رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به امنیت و ایمنی غذایی، گفت: امنیت غذایی در کشور نقش کلیدی دارد.

وی ادامه داد: در امنیت غذایی به دنبال تامین غذای مردم کشورمان هستیم و این در حالی که ایمنی غذا نیز بسیار اهمیت دارد .

آیت الله حسینی بوشهری،  با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات کشاورزی، افزود: برای ایجاد امنیت غذایی نیاز است تا نهاده های دامی و علوفه در داخل کشور تولید شود.

وی یادآور شد: با واردات این محصولات را به خودکفایی داخلی تبدیل کنیم و باید در دستور کار وزارت جهاد کشاوررزی قرار گیرد.

به گفته رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  کشاورزی ما همچون نامش باید حرکت جهادی داشته باشد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی، سیاست گذاری و جلوگیری از روزمرگی، تصریح کرد: باید 3 نوع برنامه ریزی اعم از  کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود داشته باشد .

آیت الله حسینی بوشهری،  با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی، افزود: صرف وجود برنامه ریزی دارای اهمیت نبوده و اجرایی آن دارای اهمیت است و این هم با وجود نیروی انسانی محقق میشود.

وی با برشمردن اهمیت حوزه کشاورزی، گفت: یکی از روش های آبیاری آبرسانی زیر سطحی است و زمینه به گونه ای برای این مهم استفاده شود. همچنین ایجاد صنایع تبدیل از فعالیت های کلیدی بوده و  این مهم باید در قطب های کشاورزی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد:  روحیه جهادی باید تقویت شود و استفاده از ظرفیت های مردمی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و حمایت آن با ارایه  تسهیلات در دشتور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید