Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

تخصیص 220 تن بذر گندم به کشاورزان میاندورودی/ پیش‌بینی 3 هزار هکتار به کشت گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از تخصیص 220 تن بذر گندم گواهی شده گندم به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

تخصیص 220 تن بذر گندم به کشاورزان میاندورودی/ پیش‌بینی 3 هزار هکتار به کشت گندم

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی  از تخصیص 220 تن بذر گندم گواهی شده گندم به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود بیان کرد: انتخاب یک بذر مرغوب اعم از رقم خوب، پرمحصول و مناسب بودن برای اقلیم هر منطقه مهم‌ترین رمز حصول عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی است که دسترسی به هنگام به بذر با کیفیت نیز نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول و به دنبال آن افزایش درآمد برای کشاورزان دارد.

این مسوول ادامه داد: بذرهای اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها و شوک‌های محیطی (از جمله تغییرات آب و هوایی) دارند کمک شایانی به کشاورز برای افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می ‌کنند و انتخاب بذر دارای کیفیت مناسب از جمله نکات مهم و کلیدی در کشاورزی است که ارتباط مستقیمی با انتخاب گونه بذر و عملکرد آن در برابر انواع آفات دارد.

علوی تصریح کرد: برای افزایش تولید و به تناسب آن بالاتر رفتن درآمد کشاورز استفاده از بذرهای گواهی شده و مرغوب به کشاورزان توصیه می‌‌شود هر چند کشاورزان می توانند از بذر خودمصرفی بنا به توصیه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی پس از انجام ضدعفونی بذور خود مصرفی و عقد قرارداد به کاشت اقدام کرده و نهاده هم دریافت کنند.

وی یادآور شد: سطح ابلاغی کشت گندم این شهرستان در سال زراعی امسال 3 هزار و 100 هکتار است و پیش بینی می شود 3 هزار و 150 هکتار اراضی زراعی به کشت گندم اختصاص یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید