Iranian Agriculture News Agency

نشست تخصصی پیوست رسانه‌ای طرح الگوی کشت برگزار شد

نشست تخصصی پیوست رسانه‌ای طرح الگوی کشت با حضور وحید کاظم زاده، مشاور رییس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و همکاران روابط عمومی سازمان بصورت وبیناری برگزار شد.

نشست تخصصی پیوست رسانه‌ای طرح الگوی کشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اولین نشست تخصصی پیوست رسانه‌ای طرح الگوی کشت به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با پیشرفت بخش کشاورزی از مرحله تولید داخل به تولید تجاری وارد شده‌ایم و قیمت تضمینی، خرید تضمینی، تعرفه واردات و صادرات در قالب اقتصادی تعریف می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، سال اجرای اصلاح الگوی کشت بر اساس اقلیم، اقتصاد و نیاز کشور است تا درآمد کشاورز برای تغییر کشت با گذشته تفاوت نداشته باشد و معیشت کشاورز تامین باشد. نیاز کشور به محصولات اساسی مانند گندم، برنج، حبوبات، گوشت، علوفه دام، جو، ذرت، پنبه، چغندرقند، نیشکر، محصولات سبزی و صیفی و صنعتی است.

مهاجر در رابطه با پیوست رسانه‌ای اجرای اصلاح الگوی کشت عنوان کرد: باید پیش از متقاعدسازی کشاورزان، مسوولان را متقاعد کنیم تا کشاورزان از طریق مسوولان توجیه شوند. باید خوراک رسانه‌ای با خط مشی مشخص ایجاد و برای ابهامات، پاسخ مناسب در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با تشکیل اتاق فکر برای جامعه مخاطب بخش که کشاورزان هستند برنامه‌ریزی کنید تا بتوانیم به درستی این قشر را اقناع کنیم.

در ادامه این نشست، فاطمه زارعان معاون امور رسانه‌های مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در فرآیند اطلاع‌رسانی سه محور داریم، تولید محتوا نقطه تمرکز و اتصال با مخاطبان است و باید مکانیزمی تعیین کنیم تا ارتباط قوی با بخش فنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قالب دادن به محتوا بر اساس نیاز مخاطب و استراتژی وزارتخانه انجام می‌شود؛ باید از تمام تکنیک‌ها، کانال‌ها و مجاری ارتباطی، روش‌های متقاعدسازی مخاطب استفاده کنیم؛ محور دوم انتشار محتوا است و باید راه‌هایی که می‌توانیم پیام‌ها را به مخاطب برسانیم شناسایی کنیم.

معاون امور رسانه‌های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای قالب‌بندی محتوا و اطلاع‌رسانی یکی دیکر از محورها و دغدغه‌ها است که با پیوست روابط عمومی، سازمان‌ها برای این اقدامات اعتبار در نظر خواهند گرفت.

وی پیشنهاد کرد: از تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد مرتبط استفاده شود تا بتوانیم مخاطب بخش را اقناع کنیم.

زارعان با اشاره به بسترهای داخلی فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی ادامه داد: از بستر تاک و ایتا برای اطلاع‌رسانی و اجرای طرح استفاده کنید.

در ادامه این نشست، احسان علی‌نژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانی الگوی کشت همان جریان‌سازی در راستای ارتباط موثر است و در موضوعات ملی باید حتما چنین پیوستی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید برای الگوی کشت یک تقویم رسانه‌ای به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌ها اعم از رسانه‌های بومی و استانی استفاده کنیم.

علی‌نژاد با تاکید بر این که روابط عمومی بازوی نظام و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح الگوی کشت است، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای این امر استفاده کنیم.

در این نشست، حمید شکری مدیر طرح و برنامه‌ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیوست رسانه‌ای به معنای اطلاع‌رسانی صرف نیست، بلکه به معنای اقناع و متقاعدسازی، بسترسازی و بالا بردن درک و آگاهی جامعه مخاطب اعم از کشاورز، بهره‌بردار، مهندس، مروج، سیاست‌گذار، قانونگذار، برای همراهی و همکاری و همدلی با اجرای طرح الگوی کشت است.

وی ادامه داد: پیوست رسانه‌ای به معنی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری، اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، پاسخ‌یابی و پاسخ‌دهی بر افکار عمومی، ذی‌نفعان بخش کشاورزی برای اجرای بهینه، موثر و موفق طرح الگوی اصلاح الگوی کشت کشاورزی است.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانه‌ای به معنای بسترسازی برای اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت و ایجاد زمینه‌های لازم در ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه هماهنگ و منسجم درون دستگاهی و برون دستگاهی اعم از وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه، قوه قضاییه، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی برای همراهی و همکاری و تعامل با این پروژه بزرگ در توسعه کشاورزی کشور برای رساندن ایران به اوج اقتدار و امنیت غذایی در منطقه است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید