Iranian Agriculture News Agency

همکاری در تاسیس گلخانه ها از وظایف فرمانداران است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه یکی از وظایف فرمانداران توجه و همکاری در تاسیس گلخانه ها در شهرستان ها است، گفت: ستاد گلخانه های استان، عملکرد فرمانداران را به صورت مقایسه ای در دوره سه ماهه گزارش کند.

همکاری در تاسیس گلخانه ها از وظایف فرمانداران است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدهادی ایمانیه، در نشست "ستاد ویژه توسعه تولید در محیط های کنترل شده" از پیگیری های جدیِ انجام شده در این حوزه تشکر کرد.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه شاید فرآیند های گذشته در مسیر درست نبوده است و با تصمیمات جدید و تلاش های تازه، اجرای این طرح ها سرعت بیشتری می یابد، اظهار کرد: با هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری، پنجره‌ی واحدِ تاسیس گلخانه ها تشکیل شود و هرهفته یک جلسه با مسئولین ارشد سازمان های مربوطه برگزار گردد.

وی با تاکید بر اینکه عدم پاسخ به استعلامات در زمان دوهفته، به معنای مثبت بودن نظر سازمان است، بیان کرد: حداقل در یک ماه آینده یک جلسه کارگروه حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید ویژه‌ی ستاد گلخانه ها باید تشکیل شود.

استاندار فارس، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال این استانداری را موظف کرد تا پایان سال ۱۴۰۱، برای احداث ۱۰۰۰ هکتار گلخانه، سرمایه گذار جذب کند.

نماینده عالی دولت در فارس؛ بر لزوم هدایت کشاورزان مبنی بر مشارکت در تاسیس گلخانه ها تاکید و اظهار کرد: در قالب صندوق مسئولیت اجتماعی، آمادگی داریم برای احداث گلخانه ها، تسهیلات کم بهره ارائه دهیم.

استاندار فارس با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهرها از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خواست تا شرایط استفاده از پساب شهرها و همچنین استفاده از آب خیلج فارس را از نظر کیفیت و سایرجنبه ها برای بهره‌گیری در گلخانه ها بررسی نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید