Iranian Agriculture News Agency

ایمن سازی بیش از 265 هزار نوبت سر دام در مناطق محروم خوزستان علیه بیماریهای دامی

در رزمایش ملی محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق سخت‌گذر و عشایر استان بیش از 265 هزار نوبت سر سنگین علیه بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند.

ایمن سازی بیش از 265 هزار نوبت سر دام در مناطق محروم خوزستان علیه بیماریهای دامی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در طی سه روز رزمایش ملی  محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق سخت‌گذر و عشایر بیش از 265 هزار نوبت سر شامل 220 هزار نوبت سر دام سبک و 45 هزار نوبت دام سنگین علیه بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند همچنین بالغ بر 193 هزار دام سبک و سنگین  علیه انگل های خارجی مورد سم پاشی قرار گرفتند.

مصطفی کنارکوهی افزود: طی سه روز با همکاری 66 اکیپ و بیش از 320 نیرو متشکل از گروههای جهادی در سطح ملی و استانی عملیات ایمن سازی جایگاههای دامی به مساحت 451 هزار متر مربع از انگلهای خارجی صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: هدف از این رزمایش  خدمت رسانی و حمایت از محروم ترین قشر تولید کننده فرآورده های خام دامی در استان است که این امر باعث تولید پایدار، حفظ سرمایه دامی، اقتصاد پویا و امنیت غذایی در حوزه فرآوردهای خام دامی در سطح جامعه است. کنارکوهی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام بیان کرد: مهم‌ترین ماموریت ما در این رزمایش پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه‌کنی انواع بیماری دام به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام بود که به نوعی نیروهای این سازمان برای ارتقای بهداشت عمومی جامعه و مبارزه با بیماری‌هایی که مخاطراتی برای زندگی انسان دارند، خدمت می‌کنند .

وی اظهار داشت: همچنین در این مانور ملی نقاط blind spot  پوشش داده شد که این امر مهم یک دستاورد بزرگ برای دامپزشکی استان و بدنبال آن برای سلامت و امنیت غذایی مردم استان خوزستان است.

شایان ذکر است رزمایش ملی  محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق سخت‌گذر و عشایر پذیر خوزستان در تاریخ 17، 18 و 19 آبانماه به مدت سه روز در شهرستان های شادگان، شوشتر، لالی، ایذه و دزفول برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید