Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی فارس معرفی شد

در حکمی از سوی مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معصومه مویدی به عنوان سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی این سازمان معرفی شد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی فارس معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، دهقان پور در آئین تودیع و معارفه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه انسان محور فعالیت ها و توسعه است، گفت: باید از بستر ترویج با رهنمودهای ارشادی، حتی سلبی و ایجابی به توانمندسازی نیروهای انسانی کمک کنیم تا در نهایت توسعه همگون و متوازنی را داشته و در این حوزه پیشرو باشیم.

وی؛ خطاب به سرپرست و کارکنان مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، اظهار کرد: ترویج تکثرگرا داشته باشید، از ظرفیت تشکل ها، سایر دستگاه ها، روش های متنوع آموزشی ترویجی، بستر آی تی و فناوری اطلاعات استفاده کنید.

دهقان پور؛ با بیان اینکه امروزه با محدودیت های زیاد اعتباری و خودرویی مواجه هستیم، بیان کرد: مدیری توانمند است که بتواند بحران ها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ترویج محور بسیاری از اقدامات شاخص است، ابراز کرد: انتظار می رود در طرح‌های مرتبط با حوزه توسعه کشاورزی و به طور خاص طرح نفوذ دانش در واحدهای تولیدی، مدیریت ترویج کشاورزی همانند گذشته نقش فعال داشته باشد و حرف اول را بزند.  

دهقان پور؛ به ضرورت بررسی میزان اثربخشی اقدامات آموزشی و ترویجی نیز گریزی زد و افزود: اقتصاد آموزش ترویجی را محاسبه کنید تا سهم هر آموزش در تولید مشخص شود و در این راستا از ظرفیت دانشگاه و پایان نامه های دانشگاهی کمک بگیرید.

فارس در اجرای نظام نوین ترویج بسیار موفق بود

در ادامه، مدیر سابق هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه فصل اجرای نظام نوین ترویج در زمان مدیریت وی، شکل گرفته است، گفت: علی رغم اینکه با توجه به سابقه ای که در استان فارس وجود داشت، این استان که جزو استان های پایلوت نبود بلکه ریشه و منشأ نظام نوین ترویج و طرح پارسل بندی از پاسارگاد استان فارس شکل گرفته بود.

حمیدرضا ابراهیمی اظهار کرد: به گفته مدیران ارشد کشوری در زمینه نظام نوین ترویج فارس به تناسب امکانات و شرایط بسیار موفق بوده و در این راستا حداقل دوبار توسط وزیر تقدیر شده است.

به گفته وی؛ در حوزه زنان به همت مجموع همکاران بالاترین تعداد و کیفیت صندوق‌ها را در سطح کشور داریم.

او با اشاره به اینکه در حوزه ترویج، خوشبختانه تنوع روش ها برای جریان آزاد اطلاعات شکل و سایت های الگویی به عنوان پایگاه های مدارس مزرعه ای مورد استفاده قرار گرفت که امیدوارم تداوم پیدا کند، افزود: در رسانه های انبوهی انصافا استان فارس به همت همکاران کم نظیر عمل کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه در آموزش‌های مهارتی تعامل بسیار خوبی با تحقیقات و بخش ها انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه ساماندهی و تجهیز مراکز آنچه که در اختیار بود خوشبختانه به همت تمام روسای سازمان، همه به مراکز اعزام شد.

در ادامه معصومه مویدی سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از برنامه های پیش روی این مدیریت را کمک به اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی و مکمل این طرح ساماندهی شبکه اجتماعی دانست.

وی اظهار کرد: امیدواریم به صورت تعاملی با مدیریت های تخصصی، تحقیقات، همچنین مدیران پهنه و شهرستان ها بتوانیم برنامه ها را در راستای چشم اندازهای سازمان، ساماندهی کنیم و تحقق ببخشیم.

معصومه مویدی دارای مدرک دکتری ترویج کشاورزی و پیش از رئیس اداره رسانه های آموزشی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود.

در این آیین ضمن تقدیر از زحمات حمیدرضا ابراهیمی مدیر سابق هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که به مدت هشت سال و نیم در این سمت بود، با اهدا لوحی از سوی رئیس سازمان به عنوان مشاور رئیس و دبیر اتاق فکر سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معرفی شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید