Iranian Agriculture News Agency

طرح شهرهای مولد کشاورزی کلید خورد/ ۵ نقطه ساحلی در جنوب کشور برای فاز نخست تعیین می‌شود

در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، طرح شهرهای مولد کشاورزی نهایی و مقرر شد در فاز نخست ۵ نقطه ساحلی کشور تعیین و اجرای این طرح آغاز شود.

طرح شهرهای مولد کشاورزی کلید خورد/ ۵ نقطه ساحلی در جنوب کشور برای فاز نخست تعیین می‌شود
به گزارش ایانا به نقل از سایت معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در این نشست که ظهر امروز (یکشنبه) برگزار شد با اشاره به این که شهرهای بزرگ در دنیا در کنار دریا و مناطق ساحلی هستند، گفت: باید در کنار سواحل کشور شهرهای مولد ایجاد کنیم به نحوی که این شهرها کاملا هوشمند، علمی و برخوردار از امکانات روز دنیا باشند.

وی از تمرکز امکانات در نقاط مرکزی و هدایت مردم مناطق ساحلی به مرکز کشور به عنوان اشتباهی تاریخی یاد کرد و افزود: اگر شهرها و مناطق ساحلی کشور به شهرهایی مرفه، مولد و تاثیرگذار تبدیل شوند، شاهد مهاجرت معکوس و ترغیب مردم به سکونت در این شهرها خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طراحی و برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد ۵ شهر ساحلی در فاز نخست طرح، تصریح کرد: باید فاز نخست با سرعت اجرایی و عملیاتی شود، البته ممکن است موانع و پیچیدگی‌هایی در مسیر اجرا وجود داشته باشد که این نواقص در فرایند اجرا مرتفع خواهد شد.

مخبر، وزیر جهاد کشاورزی را مکلف کرد برای اجرای طرح ایجاد شهرهای مولد کشاورزی، در اسرع وقت ۵ مجری مسلط، باانگیزه، مجرب و کارآمد را برای فاز نخست طرح انتخاب کند تا براساس برنامه زمان‌بندی شده کار خود را آغاز کنند.

در این جلسه سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از طرح ملی ایجاد شهرهای مولد کشاورزی در مناطق ساحلی کشور ارائه کرد و گفت: بر اساس طراحی صورت گرفته، زنجیره ارزش در شهرهای مولد کشاورزی حول محصولات کشاورزی، دامپروری و آبزی‌پروری خواهد بود و اولویت اشتغال در این مناطق براساس سند آمایش سرزمین مربوط به مناطق ساحلی تعیین خواهد شد.

گفتنی است؛ بر اساس این طرح شهرهای مولد کشاورزی شهرهایی هستند که الگوی جدیدی از زندگی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به طور همزمان مزایا و جذابیت‌های زندگی شهری را در کنار امکان تولید کشاورزی، آبزی‌پروری و اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید