Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی باید وارد عرصه واردات و صادرات شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی باید با هدف حمایت و تقویت زنجیره تولید وارد عرصه واردات و صادرات محصولات کشاورزی شوند.

صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی باید وارد عرصه واردات و صادرات شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در  نشست وبینار قرارگاه تامین مالی و سرمایه گذاری کشاورزی که با حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود، افزود: تامین نهاده به شکل واردات و فروش محصولات کالاهای اساسی به شکل صادرات به توسعه بخش کشاورزی منجر شده و بخش اعظمی از مشکلات را برطرف می‌سازد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بخشی از اعضای صندوق‌ها خود تولیدکننده بوده و حتی کارت بازرگانی دارند، اگر شرایطی فراهم کنیم که این نهاد بتواند در واردات و صادرات وارد شود، قطعا با ارزش افزوده بالایی روبرو خواهیم شد.

افلاطونی تاکید کرد: امروز صندوق‌ها تمام انرژی خودشان را روی پرداخت تسهیلات متمرکز کرده‌اند، درحالی که ظرفیت آن‌ها بسیار بالاتر بوده و باید کمک حال بخش کشاورزی باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمه گری از طریق صندوق‌ها و تقویت زنجیره تولید از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند از طریق صندوق‌ها محقق کرد.

به گفته وی صندوق توسعه بخش کشاورزی می تواند یک هلدینگ اقتصادی بزرگ در بحث صادرات ، واردات و زنجیره تولید و سایر موارد باشد.

افلاطونی اضافه کرد : صندوق توسعه بخش کشاورزی بایستی باید دید وسیع تر اقدامات و کارهای بزرگی در فضای تجاری بخش کشاورزی انجام دهد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی در ادامه به روند خرید حمایتی محصول زیتون اشاره کرد و خواستار مشارکت صندوق توسعه بخش کشاورزی و تعاون روستایی در روند خرید این محصول شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید