Iranian Agriculture News Agency

ایجاد کمیته نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در دانش بنیان کردن کشاورزی در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در دانش بنیان کردن کشاورزی بر لزوم تقویت تقویت ظرفیت های شرکت ها و مراکز علمی در دانش بنیان کردن کشاورزی تاکید کرد.

ایجاد کمیته نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در دانش بنیان کردن کشاورزی در استان تهران

به‌گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در دانش بنیان کردن کشاورزی به ریاست جبرئیل برادری رئیس سازمان و با دبیری حجت الاسلام صالح آبادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان و باحضور سیدعلی سید علی‌بابایی سرپرست حوزه ریاست و جمعی از مدیران و خبرگان بخش کشاورزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی در این جلسه با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب با استفاده از ارزش‌های صدر اسلام و پیامبر گرامی اسلام و رهنمودهای امام خمینی (ره) شاهد به ظهور رسیدن یک فرهنگ در جامعه اسلامی توسط نهادهایی همچون جهاد سازندگی و گروه های مردمی به نام فرهنگ جهادی بودیم که باعث می‌شد نیروها بدون در نظر گرفتن منافع فردی با توجه به منافع کل جامعه با روحیه ایثارگری فداکاری و ازخودگذشتگی با جدیت و تلاش شبانه‌روزی در جهت تحقق آرمان‌های و پیشرفت همه‌جانبه فعالیت داشته باشند؛ بنابراین فرهنگ جهادی یعنی فرهنگ ایثار و تلاش شبانه‌روزی که باید آن را در همه حوزه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی گسترش دهیم.

وی ادامه داد: این فرهنگ در طول زمان تبدیل به مدیریت جهادی شد که به فرموده مقام‌معظم رهبری، هنر مدیریت عبور از موانع است و هیچ مانعی نباید باعث مایوس شدن یا عقب‌نشینی شود.

حجت الاسلام صالح آبادی با تاکید بر تحقق شعار سال و مسئله دانش بنیان شدن کشاورزی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری باید از ظرفیت بالفعل شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با بیان اینکه نظام ایده‌ها و نیازها در این راستا باید نهادینه شود، اظهار داشت: باید در بخش خصوصی مطلوبیتی ایجاد شود و اقناع کافی برای بهره برداران صورت گیرد مثل تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک که منجر به تحویل بخش عمده گندم تولیدی استان به سیلوها شد.

وی با تاکید بر تولید پایدار  و نقش شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه افزود: با طرح دغدغه‌های کشاورزان و  احصای چالش های موجود می توان بستر لازم برای رفع این چالش ها را با کمک بخش علمی، دانشگاه ها و استارت آپ های بخش کشاورزی مهیا کرد.

برادری در خصوص مسایل مبتلابه که نیاز به فعالیت حوزه‌های دانش بنیان ها دارند، گفت: تغییر رویه کشت به ویژه در بحث علوفه، چغندر علوفه‌ای، استفاده از ارقام زودرس و کم‌آب بر، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که باعث افزایش بهره‌وری، اشتغال و افزایش تولید در واحد سطح می شود، هیدروپونیک و سایر موضوعات ازجمله سرفصل‌هایی است که می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره برد.

سیدعلی بابایی در این جلسه با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی اظهار کرد: در حال حاضر در جهان موضوع غذا و تامین امنیت غذایی هرکشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر کشوری که در این زمینه پیشگام باشد برگ برنده دست اوست.

تشکیل مستمر این کمیته با حضور تشکل ها، مرکز تحقیقات کشاورزی استان و شرکت های دانش بنیان از مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید