Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

صادرات بیش از 226 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

در شش ماهه نخست امسال میزان 226 تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو، میگو و ماهی خاویاری از مرزهای استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است.

صادرات بیش از 226 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب افزود: عمده صادرات انجام شده در شش ماهه نخست سال 1401 به میزان بیش از 190 تن ماهی قزل آلای خوراکی و به میزان بیش از 10 تن فیله ماهی خوراکی اختصاص یافته است.

رضا عباسی اضافه کرد: همچنین بیش از 5 تن شاه میگو،  5543 کیلوگرم ماهی خاویار منجمد، بیش از 5 تن میگوی منجمد و بیش از 9 تن میگو از مرزهای استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی گفت: مقایسه میزان صادرات آبزیان از استان در سالهای گذشته، نشانگر روند افزایشی صادرات ماهی قزل آلا، میگو و ماهیان خاویاری از استان نسبت به زمان مشابه سالهای قبل است، با توجه به اینکه بیشتر حجم صادرات از استان در شش ماهه دوم سال اتفاق می افتد، پیش بینی می شود میزان صادرات سالجاری به میزان قابل توجهی نسبت به سالهای قبل افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در خاتمه عنوان کرد: با رعایت اصول و استانداردهای صادرات کالا و اتخاذ سیاستهای حمایتی از صادرکنندگان، روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی مستمر بوده و شاهد رونق تولید و ارزآوری بیشتری به کشور خواهیم بود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید