Iranian Agriculture News Agency

خرید حمایتی زیتون در قزوین به شکل جدی عملیاتی و اجرایی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید حمایتی زیتون در استان قزوین با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با محوریت تعاون روستایی به شکل جدی عملیاتی و اجرایی شود.

خرید حمایتی زیتون در قزوین به شکل جدی عملیاتی و اجرایی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نخستین نشست خرید حمایتی زیتون در استان قزوین افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزیر جهاد کشاورزی به تعاون روستایی در ۱۰ آبان جاری، خرید محصول زیتون روغنی بر عهده تعاون روستایی گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای اهتمام این موضوع، شیوه نامه اجرایی خرید حمایتی زیتون به زودی از سوی تعاون روستایی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

افلاطونی تاکید کرد: در استان قزوین تجربه خرید حمایتی محصولات مختلفی وجود داشته و در حوزه زیتون نیز می‌توان به شیوه مختلف تسهیلات لازم را برای پیشبرد این مهم به کار گرفت.

یوسف ادیب مدیرکل دفتر بازرگانی تعاون روستایی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: این اولین بار در کشور است که محصول زیتون به عنوان یک کالای استراتژیک محسوب شده و از این فرصت و ظرفیت باید به نحو مطلوب در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداشت.

مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست با تاکید بر ممنوعیت از واردات روغن زیتون گفت: بهترین شیوه برای حمایت از تولیدکننده زیتون جلوگیری از واردات روغن زیتون است.

گفتنی است بسته خرید حمایتی زیتون در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری با ۶ بند در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به امضای وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد و به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، اقتصاد و امور دارایی، صمت و همچنین سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و ملی استاندارد ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید