Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۵ هزار نفر در تولید و فرآوری زیتون در استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه باغ‌های زیتون در طارم سفلی و افزایش دوبرابری این محصول در سال جاری تا بیش از ۴۰ هزار تن موجب شده تا بیش از پنج هزار نفر دراین زمینه فعال باشند.

فعالیت ۵ هزار نفر در تولید و فرآوری زیتون در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این میزان اشتغال شامل چهار هزار نفر بهره بردار باغی، یک هزار نفر خانوار فعال در فرآوری و فروش زیتون و ۲۹۵نفر شاغل در واحدهای فرآوری و روغن کشی است.

وی با بیان اینکه قزوین دومین استان تولید کننده زیتون در کشور شناخته می‌شود، گفت: بخش طارم سفلی تنها  قطب تولید این محصول در استان با داشتن ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار باغ از نظر عملکرد در واحد سطح رتبه نخست کشور را به دست آو رده است.

افلاطونی تصریح کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار تن محصول خام زیتون  در واحدهای فرآوری و روغن کشی استان قزوین جذب شده و ۱۲ هزار و ۳۱۹ تن محصول فرآوری شده را به بازار عرضه می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ واحد فرآوری زیتون و ۱۱ واحد روغن کشی این محصول در بخش طارم سفلی مستقر بوده و فعالیت دارند که همین موضوع به رونق گردش اقتصادی در این منطقه منجر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت: با توجه به اینکه محصول زیتون برای فروش و مصرف نیازمند فرآوری است، بنابراین در تقویت زنجیره تولید از کاشت، داشت و برداشت گرفته تا حمل و نقل، فرآوری و روغن کشی تقریبا حیات مشاغل زیادی را به خود وابسته کرده و موجب توسعه اقتصادی در منطقه طارم سفلی شده است.

وی یادآور شد: بخش طارم سفلی به لحاظ قطب تولید زیتون و همجواری بخش اعظمی از باغات در کنار سد منجیل موجب شده تا به لحاظ جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های متوعی را برای توسعه اگری توریسم (کشاورزی گردشگری) فراهم کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید