Iranian Agriculture News Agency

محصول پنبه در شهرستان ارزوئیه در حال برداشت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت پنبه در این شهرستان از سطح 1800هکتار مزارع پنبه از مهرماه آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

محصول  پنبه در شهرستان ارزوئیه در حال برداشت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله با بیان اینکه تا کنون برداشت از سطح 350 هکتار با متوسط عملکرد سه هزار و دویست کیلو وش پنبه صورت گرفته است، افزود: ارقام پنبه کشت شده در سال جاری شامل گلستان، خرداد، وبابیلون و لیدر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش ازپنج هزار و هفتصد تن وش برداشت گردد، افزود: پنبه کاران محصول تولیدی خود را به صورت امانی، بسته به کیفیت وش تولیدی ودرصد ضایعات  به اتحادیه تعاونی تولید، کارخانه پنبه پاک کنی دشت زیبای ارزوئیه و واسطه ها عرضه می کنند.

پورعبدالله اذعان داشت: افزایش سطح زیر کشت، اجرای کشت قراردادی پنبه برای اولین بار،تحت پوشش قرار گرفتن 1050 هکتار به صورت قراردادی، قرار گرفتن 120  هکتار تحت پوشش طرح سیماب ،کشت مکانیزه پنبه در سطح 200 هکتار، اجرای3 هکتار کشت نشایی پنبه در شهرستان و اجرای دوطرح pvs با کشت 7 رقم پنبه در دومنطقه وکیل آباد وسنگ لکی، نصب تله های نوری وفرمونی جهت ردیابی آفات قرنطینه ای با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان و برگزاری روز مزرعه از جمله اقدامات مهم برای کشت پنبه امسال نسبت به سالهای قبل است.

ووی اظهار داشت: در این شهرستان برداشت پنبه به  صورت سنتی وتوسط کارگر انجام می شود و با برداشت در هر هکتار برای 15 نفر کارگر فصلی اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی در پایان اظهار کرد: مشکلات برداشت پنبه  این شهرستان عدم ثبات قیمت ،کمبود کارگر وفقدان دستگاههای مکانیزه برداشت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید