Iranian Agriculture News Agency

تامین امنیت غذایی بزرگترین نقش حوزه کشاورزی

با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمان ، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی افتتاح شد.

تامین امنیت غذایی  بزرگترین نقش حوزه کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  حسین مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: اهمیت کشاورزی در اقتصاد و توسعه استان خیلی زیاد است و بزرگترین نقش کشاورزی تامین امنیت غذایی است.

 وی افزود: هم اقتدار غذایی و هم وابستگی غذایی به کشاورزی مربوط است و بحث استقلال نیز تا حد زیادی مدیون بخش کشاورزیست.

 مهرابی افزود: استان کرمان استانی کشاورزی است هر چند بخش صنعت و معدن نیز رشد خوبی داشته اما بخش پایه استان کرمان کشاورزی است.

 وی افزود ؛ تمام همت مدیران این است که بهره وری در این بخش افزایش یابد و وظیفه نمایشگاه هم این است که به عنوان یک رابط برای افزایش تکنولوژی  بخش و  زمینه ساز ورود تکنولوژی و دانش به بخش کشاورزی عمل نموده و در نهایت موجب افزایش بهره وری بخش کشاورزی شود .

معاون استاندار افزود: با عنایت به اینکه ارزش افزوده محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی است معتقدیم صنایع غذایی و تبدیلی باید افزایش یابد هر چند در بخش محصولات عمده استان نظیر خرما و پسته حرکت هایی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید این حرکت رو به رشد استمرار یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید